صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

خط تولید چند میلیونی واکسن ایرانی به زودی آغاز می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام واکسن داخلی کرونا را همپای واکسن‌هایی دانست که فقط در چند کشور معدود تولید شده است و خط تولید چند میلیونی آن تا دو، سه ماه آینده آغاز می‌شود.

خط تولید چند میلیونی واکسن ایرانی به زودی آغاز می‌شود
کد خبر: 457589
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۱۴:۰۶:۰۷

اعتمادآنلاین| عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام واکسن داخلی کرونا را همپای واکسن‌هایی دانست که فقط در چند کشور معدود تولید شده است و خط تولید چند میلیونی آن تا دو، سه ماه آینده آغاز می‌شود.


محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص نحوه اجرای راهبرد «خنثی کردن تحریم‌ها» تولید واکسن ایرانی را ثمره اتکا به توان داخلی دانست و تاکید کرد: با ادامه این روند تحریم‌ها را می‌توان خنثی کرد.

وی با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت ایران گفت: همه راه‌های مواجهه با وضعی که به شکل ناروا علیه ملت بزرگ ایران پیش آمده است طی کردیم، یعنی راه مواجهه با ستمی که حقیقتاً هیچ توجیهی ندارد و جز نشانه قلدری‌های نظام سلطه‌گر نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نخستین مواجهه ما با این ستمگری، حتماً این است که باید با قدرت در برابر زیاده‌خواهی دشمنان بایستیم و این کار را کردیم.

صفارهرندی، رفع تحریم‌ها را الزامی دانست و تاکید کرد: این هدف باید تحقق یابد، اما چون تحریم‌کنندگان بیرون کشورند و هیچ نسبتی با ملت ایران ندارند علاقه شان درست ضد ماست. آنان منافع‌شان را در استمرار تحریم می‌دانند بنابراین از هفت سال قبل که رفع تحریم آغاز شده این هدف به ثمر نرسید، زیرا رفع تحریم در اختیار ما نیست.

وی افزود: اما می‌توانیم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم، زیرا دفعش در اختیار ماست پس برای بی‌اثر کردن آن هر کار که از دستمان برآید می‌کنیم.

صفارهرندی یکی از ساده‌ترین‌های راهکارهای دفع تحریم‌ها را دور زدن آن دانست و گفت: اگر غیر از این بود چطور ممکن است که اکنون بیش از یک میلیون بشکه نفت می‌فروشیم؟ جز از راه دور زدن تحریم‌ها ممکن نبود.

وی افزود: افزایش صدور یک میلیون بشکه نفت و میعانات گازی به یک و نیم میلیون بشکه هم قابل انجام است و این رقم حتی می‌توانست به دو و نیم میلیون بشکه هم برسد اگر روش‌هایی که انتخاب می‌کردیم قابل تحقق بود، زیرا همه چیزش در اختیارمان است و به اراده دشمن ربطی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: صفر تا صد این راهکار در اختیار خودمان است؛ وقتی قرار بر حل مسائل در درون باشد باید لوازمش را آماده کنیم؛ برای این کار نیازمند فناوری روزآمد هستیم. دیگران که نمی‌دهند آیا خودمان نمی‌توانیم آن را به وجود آوریم؟

صفارهرندی با اشاره به ظرفیت‌های پیشرفته علمی و ارتقای جایگاه ایران به 5 رتبه برتر دنیا در برخی رشته‌ها گفت: مگر فناوری چیست؟ فناوری برآمده از دانش است و دانش را به دست آوردیم به نحوی که جایگاه علمی ایران در سال‌های اخیر در میان 200 کشور جهان از رتبه پانزدهم یا شانزدهم عقب‌تر نرفته است این یعنی ما قدرتمندیم.

وی گفت: البته آنان اگر از دست شان برآید می‌خواهند ما را از تکاپوی علمی بازدارند. ترور دانشمندان ایرانی گواه این است که با پیشرفت علم در کشورمان مخالفند. حتی اظهار کردند «صرف‌نظر از پیشرفت‌های علمی در صنعت هسته‌ای، پیشرفت شما در دیگر شاخه‌های علمی مشکوک است».

صفارهرندی افزود: دشمنان در حالی از پیشرفت‌های ما در بی و و نانو فناوری می‌پرسند که در این عرصه‌ها که بمب تولید نمی‌شود، اما علت مخالفتشان این است که پیشرفت در این عرصه، قدرت آفرین است و ما توانستیم این قدرت را به دست آوریم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: می‌بینیم که حتی برای تأمین بهداشت و درمان مردم و پیشگیری از بیماری مهلک کرونا، نیروهای داخلی وقتی آستین همت بالا زدند موفق شدند همپای جریان قدرتمند علمی دنیا به امکانات لازم برای مواجهه با این پدیده منحوس دست یابند.

وی، واکسن داخلی کرونا را همپای واکسن‌هایی دانست که فقط در چند کشور معدود تولید شده است و خط تولید چند میلیونی آن تا دو - سه ماه آینده ایجاد می‌شود.

صفارهرندی افزود: معنی پیشرفت در این عرصه‌ها این است که فقط اتکا به توان داخلی می‌تواند ما را به آرامش و اطمینان برساند و با ادامه این روند، تحریم‌ها دیگر بر ما اثر ندارد و همین، خنثی کردن تحریم است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها