سید حبیب راضی، مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور؛

از تمام ظرفیت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای تکمیل پروژه‌های پسماند شهرداری رشت استفاده می‌کنیم

سید حبیب راضی تصریح کرد: برای اینکه در این مدت باقیمانده بتوانیم کارهای اساسی را به خوبی و با سرعت لازم انجام دهیم سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به صورت تمام قد در کنار شهردار رشت ایستاده است و حمایت لازم را انجام می‌دهد.

از تمام ظرفیت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای تکمیل پروژه‌های پسماند شهرداری رشت استفاده می‌کنیم
کد خبر: 457667
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۱۹:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سید محمد احمدی شهردار رشت امروز( شنبه 20 دی) در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، ریاست شورای شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد اظهار داشت: رویکرد شهرداری تسریع در اجرای پروژه زباله‌سوز و افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی است.

شهردار رشت با بیان اینکه در حال حاضر اراده‌ خوبی در کشور و استان گیلان برای حل معضل پسماند و تکمیل پروژه‌های سایت سراوان شکل گرفته است عنوان کرد: باید بر اساس یک برنامه زمانبندی شده مشخص حرکت کنیم و برای این کار نماینده‌ای را هم از سوی شهرداری جهت پیگیری موضوعات مأمور خواهیم کرد.

احمدی با تاکید بر اینکه وی در این بحث با کسی تعارف و مماشات نمی‌کند تصریح کرد: شهرداری قصد دارد بحث سایت سراوان و کارخانه کودآلی لاکان را به شکل ویژه پیگیری کند بنابراین حوزه‌های معاونت حمل و نقل امور زیربنایی و مدیران کودآلی باید پویایی خود را بیشتر از هر زمان دیگر نشان دهند.

وی با بیان اینکه به علت اعتبارات قابل توجهی که پروژه‌های پسماند نیاز دارند بسیاری از این طرح‌ها در استان‌های مختلف ملی اعلام شده است ابراز داشت: گیلان تاکنون نتوانسته حق و حقوق خود را به شکل کامل از این بخش دریافت کند که امیدواریم این نقیصه با پیگیری و ادامه رایزنی‌هایی که در بخش‌های مختلف انجام می‌گیرد تا حدی جبران شود.

شهردار رشت تسریع در اجرای پروژه زباله‌سوز، ساخت ابنیه و افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی رشت را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه هیچ قصوری در این راه پذیرفتنی نیست اذعان کرد: شهرداری رشت اراده خوبی برای انجام کار دارد اما اگر تنها یک بخش تعلل کند و آن اهتمام لازم را نداشته باشد برنامه‌ها به خوبی پیش نمی‌رود.

باید به قضیه سراوان به شکل ملی نگاه شود

احمد رمضانپور نرگسی نیز در این جلسه ساماندهی پسماند و زباله و رودخانه‌های آلوده شهر رشت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری شورای شهر اعلام کرد و بیان داشت: در هر کشوری وقتی رودخانه‌ای از وسط شهر آن می‌گذرد آن منطقه از حیث گردشگری و اقتصادی پیشرفت می‌کند اما در کشور ما و به ویژه شهر رشت برخلاف این است.

رئیس شورای شهر رشت استفاده از تمام ظرفیت‌های دو رودخانه گوهررود و زرجوب و نجات این دو اکوسیستم از انواع آلودگی‌های زیست محیطی را اقداماتی که باید برای تحقق آن‌ها یکسری بسترسازی‌ها انجام شود خواند و افزود: متاسفانه حریم رودخانه‌های ما بسیار ارزان قیمت هستند در حالیکه در دنیا بر عکس این مطلب است.

رمضانپور نرگسی ساماندهی، برنامه‌ریزی برای تخمیر زباله‌ها و سوزاندن آن با ایجاد کارخانه زباله‌سوز را از مهم‌ترین کارهایی که باید در سایت سراوان اعمال شود خواند و یادآور شد: استان‌های شمالی به علت نوع آب و هوا و موقعیت اقلیمی‌شان در بحث پسماند مشکلات بسیار زیادی در مقایسه با استان‌های کویری دارند.

وی با بیان اینکه باید به قضیه سراوان به شکل ملی نگاه شود و اعتبارات لازم به آن تخصیص یابد عنوان کرد: باید در این مدت باقیمانده از حداکثر ظرفیت‌ها جهت اجرای سریع‌تر پروژه‌های پسماند و ساماندهی رودخانه‌ها استفاده کنیم.

اعلام حمایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از

شهرداری رشت برای اجرای پروژه‌های پسماند

مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این جلسه عنوان کرد: در گذشته بسیاری از اقدامات در حوزه پسماند به کندی اجرایی می‌شد اما در همین چند ماهه اخیر شهرداری رشت شتاب لازم را برای جبران عقب ماندگی‌ها ایجاد کرده است.

سید حبیب راضی تصریح کرد: برای اینکه در این مدت باقیمانده بتوانیم کارهای اساسی را به خوبی و با سرعت لازم انجام دهیم سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به صورت تمام قد در کنار شهردار رشت ایستاده است و حمایت لازم را انجام می‌دهد.

وی عزم شهرداری رشت در مقوله پیگیری اتمام پروژه زباله‌سوز، تعیین تکلیف کارخانه کودآلی و افزایش سوله‌ها را بسیار جدی خواند و گفت: از تمام ظرفیت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای تکمیل پروژه‌های پسماند شهرداری رشت استفاده می‌کنیم و اعتبارات خوبی را هم برای شهرداری در نظر خواهیم گرفت.

منبع: واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها