رئیس سازمان چای:

چایکاران 99 درصد از طلب خود را دریافت کرده‌اند/ چای ایرانی حداکثر بسته ای 68 هزار تومان!

جهان ساز از پرداخت 99 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: باقی مانده مطالبات تا پایان ماه به حساب چایکاران واریز می‌شود.

چایکاران 99 درصد از طلب خود را دریافت کرده‌اند/ چای ایرانی حداکثر بسته ای 68 هزار تومان!
کد خبر: 457765
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۰:۴۸:۳۲

اعتمادآنلاین| حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای از پرداخت 99 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار از مجموع 513 میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده تنها 4 تا 5 میلیارد تومان باقی مانده که تا پایان ماه با چایکاران تسویه می‌شود.

او درباره آخرین جزئیات تسهیلات پرداختی به چایکاران افزود: تاکنون 27 میلیارد تومان تسهیلات جاری و 9.5 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای به 8 هزار و 400 چایکار پرداخت شده است و پیش‌بینی کرده‌ایم که محدودیتی در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون، به زراعی باغات و سایر امورات مورد نیاز نداشته باشیم.

جهان ساز با اشاره به اینکه قیمت فروش چای تغییری نداشته است، بیان کرد: در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو چای بسته بندی 500 گرمی 37 تا 38 هزار تومان و حداکثر 60 تا 68 هزار تومان است، هر چند چای خارجی قیمت بالاتری دارد.

رئیس سازمان چای از واردات 39 هزار تن چای در 8 ماهه امسال خبر داد و گفت: مابقی کسری نیاز کشور به مرور وارد می‌شود.

به گفته او، امسال با پرداخت تسهیلات به زراعی و سرمایه‌ای 500 هکتار از باغات رها شده به چرخه تولید باز خواهد گشت که با این وجود پیش‌بینی می‌شود که سطح باغات به یک هزار و 700 هکتار برسد.

رئیس سازمان چای در پایان با بیان اینکه عملیات به زراعی از اول بهمن آغاز می‌شود، تصریح کرد: تسهیلات پرداختی در اصلاح باغات رها شده، احیای باغات در ارتقای کیفیت برگ سبز و استقبال چایکاران تاثیر بسزایی دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها