کد خبر: 457778
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۱:۲۴:۱۹
| |

سازمان حمایت:

تعیین قیمت کره به واحدهای تولیدی واگذاری شود/ نرخ کره 100 گرمی 10 هزار تومان است

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان اینکه قیمت گذاری کره به واحدهای تولیدی واگذار شده است، گفت: در حال حاضر حداکثر قیمت کره 100 گرمی 10 هزار تومان است.

تعیین قیمت کره به واحدهای تولیدی واگذاری شود/ نرخ کره 100 گرمی 10 هزار تومان است
کد خبر: 457778
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۱:۲۴:۱۹

اعتمادآنلاین| علیرضا رستمی، درباره افزایش قیمت کره خوراکی در بازار گفت: بر اساس مفاد تبصره 2 ذیل دستور تصمیمات متخذه در یکصد و سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار ابلاغی طی نامه مورخ 99.9.1 ، کره از فهرست اقلام گروه اول کالاهای مشمول خارج و به گروه دوم منتقل شده و بر این اساس قیمت‌گذاری این کالا براساس ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها به عهده واحدهای تولیدی است.

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: در حال حاضر و به دلیل قیمت بالای کره وارداتی با ارز نیمایی و یا آزاد ‌، ‌بخش قابل توجهی از کره تولیدی کارخانجات از محل تولیدات داخلی تامین می شود. همچنین با افزایش تقاضا، قیمت چربی در بازار داخلی و متناسب با آن قیمت کره حاصل از چربی نیز افزایش یافته است .

وی اظهار داشت: براساس مصوبات یکصد و سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار قیمت مصوب هر کیلو چربی شیر نیز از 500 هزار ریال به 600 هزار ریال افزایش یافته است و در حال حاضر و متناسب با هزینه های مترتب در تولید و عرضه و با توجه به نرخ چربی شیر ، قیمت کره در بسته بندی‌های 100 گرمی حداکثر معادل یکصد هزار ریال در حال عرضه می باشد .

در مورخ 99.9.30 گزارشی با عنوان «کره دوباره گران شد/ سازمان حمایت کجای معادله ایستاده است» را منتشر کرد که در این گزارش به افزایش مجدد قیمت کره اشاره شده بود.

براساس گزارش قیمت کره پاستوریزه حیوانی 100 گرمی از 8 هزار تومان به 10 هزار تومان و قیمت کره پاستوریزه حیوانی 50 گرمی از 4100 تومان به 5 هزار تومان افزایش یافته است.

آمده بود: این افزایش قیمت در حالی است که در 24 شهریور ماه 99 ستاد تنظیم بازار کشور افزایش قیمت مصوب کره خوراکی را اعلام کرد و براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت کره پاستوریزه حیوانی 100 گرمی از 4500 تومان به 8 هزار تومان و کره پاستوریزه حیوانی 50 گرمی از 2300 تومان به 4100 تومان افزایش یافت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها