کد خبر: 457850
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۴:۱۸:۴۳
| |

«رهبری ارکستر واژه‌ها» منتشر شد

کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها» نخستین فرهنگ جامع سخنرانی و اجرای تلویزیونی به نویسندگی علی اسدی در انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

«رهبری ارکستر واژه‌ها» منتشر شد
کد خبر: 457850
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۴:۱۸:۴۳

اعتمادآنلاین| کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها» نخستین فرهنگ جامع سخنرانی و اجرای تلویزیونی به نویسندگی علی اسدی در انتشارات سیمای شرق منتشر شد.

درباره کتاب:


کتاب «رهبری ارکستر واژه ها» تلاشی است برای اینکه جامع ترین کتاب ترین و تخصصی کتاب فن بیان و آداب سخنی باشد که در ایران به چاپ رسیده است و پشتوانه آن علاوه بر دو دهه تجربه اجرا، گویندگی و سخنرانی، مجموعه ای از دریافت ها، باورها و برداشت ها از سفرهای تحقیقی و مطالعه برای بهره مندی از ممتاز ترین اندیشه های افراد صاحب نظر این رشته در چهار گوشه دنیا وسالها تدریس تخصصی و تألیف منابع بینارشته ای مرتبط در این زمینه است.


ویژگی‌های کتاب:


شناخت کیفیت یک اثر از بهره مندی آن از سه منبعِ مهم یعنی ، تجربه ، آگاهی و دانش و یه ملزوم یعنی مطالعه، مشاهده و مصاحبه صورت می گیرد که به دلیل تلاش برای دست یابی به هدف یاد شده در مرجعیت، استاندارد بودن و وِزانت این کتاب، اصل بر اجتماع هر سه بنا نهاده شده است و این کتاب عمده نظریه های کلاسیک و جدید سخنوری را نیز در بر دارد.

استفاده از مثال های بومی و واقعی کاملا ایرانی در کنار نمونه های بین المللی، نگارش این کتاب برای مخاطبان خاص وعام است. خودآموز بودن در ارائه مباحث مدنظر بوده و سعی شده متن کتاب سهل و ممتنع باشد تا مطالب ثقیل علمی و تخصصی هم تا حد امکان ساده سازی و در حد فهم همه نوع مخاطبی عرضه شود.


در کتاب «رهبری ارکستر واژه ها» برکاربردی بودن اهتمام جدی شده است. همه مباحث این کتاب «علمی - عملی » بوده و در کنار مطالب تشریحی، آموزه های فنی علمی، سنجاق شده است.


در سال های اخیر کتاب‌های زیادی با محوریت سخنرانی تجاری - انگیزشی منتشر شده که عاری از آموزش جامع تخصصی در زمینه های فنی پلاتوگویی و نور و صدا و تصویرو گریم و ده ها مبحث ویژه مجریان تلویزیونی است و تا لحظه نگارش این متن، جستجوی نگارنده برای یافتن کتابی از این نظر به نتیجه نرسیده و از این رو این کتاب شاید «اولین کتاب جامع حتی مرجع بومی کنونی اجرای تلویزیونی در ایران» باشد.


نوشتن این کتاب هفت سال به طول انجامید و امید است از این کهنگی ترشی هفت ساله، طعم پختگی و تخمیر و نعمیق مباحث برخیزد.


کتاب «رهبری ارکستر واژه‌ها» در چهار فصل، ساماندهی متن سخنرانی یا آماده سازی متن کلام قبل از سخنرانی، سازماندهی مقدمات و عوامل غیر متنی سخنرانی قبل از سخنرانی، بخش کلامی هنگام سخنرانی و بخش غیر کلامی هنگام سخنرانی تنظیم، تدوین و نوشته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها