گفت‌وگوی پوتین و ماکرون درباره نشست سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان

رؤسای جمهور روسیه و فرانسه امروز یکشنبه (20 دی ماه) در تماسی تلفنی درباره نشست آتی سه‌جانبه سران مسکو، باکو و ایروان که قرار است فردا دوشنبه (21 دی ماه) در پایتخت روسیه برگزار شود، گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی پوتین و ماکرون درباره نشست سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان
کد خبر: 457893
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۷:۲۶:۰۱

اعتمادآنلاین| رؤسای جمهور روسیه و فرانسه امروز در تماسی تلفنی درباره نشست سه‌جانبه فردا میان سران مسکو، باکو و ایروان گفت‌وگو کردند.


ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون رؤسای جمهور روسیه و فرانسه امروز یکشنبه در تماسی تلفنی درباره نشست آتی سه‌جانبه سران مسکو، باکو و ایروان که قرار است فردا دوشنبه (21 دی ماه) در پایتخت روسیه برگزار شود، گفت‌وگو کردند.

به گزارش تاس، در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در این اره آمده است: در چارچوب هماهنگی اقدامات رؤسای مشترک گروه مینسک وسازمان امنیت و همکاری اروپا، رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این باره آمده است: در این رایزنی تلفنی پیرامون برخی از مسائل مربوط به نشست سه جانبه میان سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تاریخ 11 ژانویه (فردا) در مسکو رایزنی شد.

گفتنی است که پیش‌تر اعلام شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه فردا در مسکو با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان دیدار می کند.

محور مذاکرات پوتین با سران آذربایجان و ارمنستان بحث درباره توافقی است که به جنگ قره باغ خاتمه داد.

دور جدید درگیری‌های ارمنستان و آذربایجان که از ششم مهر آغاز شده بود بعد از 44 روز با میانجیگری پوتین و امضای توافق صلح به پایان رسید.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها