حسین ذوالفقاری:

بیش از 80 هزار فرزند مادر ایرانی متقاضی تابعیت هستند

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اعلام نام‌نویسی حدود 84 هزار فرزند مادر ایرانی در تارنمای اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی از تحویل شناسنامه به 243 نفر از این کودکان خبر داد.

بیش از 80 هزار فرزند مادر ایرانی متقاضی تابعیت هستند
کد خبر: 457982
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۰:۱۹:۵۶

اعتمادآنلاین| حسین ذوالفقاری، درباره آخرین وضعیت نام‌نویسی دریافت شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی با اعلام نام‌نویسی 52 هزار و 32 فرزند مادر ایرانی، گفت: حدود 12 هزار پرونده تشکیل شد و آماده استعلام است و حدود هفت هزار پرونده برای استعلام به مراجع امنیتی ارسال شده است.

معاون وزیر کشور درباره مراحل تشکیل پرونده تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، اظهار کرد: پیش ثبت نام در وب­سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی به آدرس www.bafia.ir برای تشکیل پرونده انجام می‌شود. متقاضی باید درخواست کتبی یا الکترونیک اعطای تابعیت را در دفاتر خدمات، اقامت و اشتغال اتباع خارجی در استان‌ها کند.

ذوالفقاری ادامه داد: مدارک متقاضی برای بررسی، تکمیل پرونده و استعلام به مراجع امنیتی ارسال می‌شود و پس از اخذ استعلام و دریافت نظریه مثبت، مراتب به اداره کل ثبت احوال استان به منظور صدور اسناد هویتی از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت اعتراض در هر مرحله، موضوع به کمیسیون تابعیت برای تجدید نظر یا لحاظ کردن نظر مرجع امنیتی ارسال می‌شود.

آیین‌نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در 13 خرداد امسال برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات و امورخارجه و معاونت حقوقی رییس‌جمهوری ابلاغ شد و بعد از آن هیات وزیران در اجرای قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، آیین‌نامه اجرایی نحوه اعطای تابعیت به افراد مشمول این قانون را تصویب کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها