وزیر علوم مطرح کرد:

نیازمندی وزارت علوم به مجلس؛ ارتقا وضعیت کارکنان با دست خالی ممکن نیست

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که مطالبات از وزارت علوم برای ارتقاء کیفیت آموزش و همچنین ارتقاء وضعیت کارکنان آن با دست خالی و نبود امکانات ممکن نیست، اظهار کرد: نیازمند حمایت مادی و معنوی مجلس شورای اسلامی هستیم.

نیازمندی وزارت علوم به مجلس؛ ارتقا وضعیت کارکنان با دست خالی ممکن نیست
کد خبر: 458179
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۰۸:۴۳:۳۳

اعتمادآنلاین| منصور غلامی، وزیر علوم در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان پاسخ به سوال رحمت الله نوروزی نماینده علی آباد درباره علت عدم افزایش 50 درصدی حقوق و دستمزد کارکنان وزرات علوم و کارکنان دانشگاه پیام نور، گفت: برابری حقوق کارکنان وزارت علوم و کارکنان خدمات کشور انجام گرفته است. در بخش افزایش مربوطه افزایش‌ها را انجام دادیم.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت افزایش بیشتری داشت و این همسایگی و هم‌گروهی باعث شد همکاران ما متقاضی افزایش دیگری باشند که این موضوع نیازمند افزایش اعتبارات بود. البته ما در بخش اول پرداخت افزایش مربوطه را انجام دادیم و حقوق‌ها برابر قانون خدمات کشوری شد، مشکل در مرحله‌ اول منابع بود و بعد که با علوم پزشکی مقایسه شد باید از ظرفیت هیات امنا استفاده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: ما خدمت اقای نوبخت نامه نوشتیم و خواستیم موافقت کنند همسان سازی وزارت علوم با دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام شود. در اغلب شهرها دانشگاه‌های ما کنار هم قرار دارند لذا این موضوع به آرامش فکری همکاران ما کمک می‌کند.

غلامی اضافه کرد: ما برای افزایش مرحله دوم نیاز به منابع جدید داشتیم، افزایش بعدی از نظر ما ضروری به نظر می‌رسد لذا مکاتباتی با سازمان برنامه انجام دادیم تا این‌که در تاریخ پنجم آبان‌ماه درخواست کردم سازمان برنامه و بودجه عنایتی داشته باشد و در 11 آبان‌ماه به آقای جهانگیری نامه نوشتم که مساعدت کنند کارگروهی بین دو وزارتخانه موضوع همسان‌سازی را بررسی کنند. در مورد هیات علمی هم این اختلاف را داریم.

وی یادآور شد: در 10 آذر ماه همچنین به هیات‌های امنا ابلاغ کردم که آیین‌نامه افزایش مرحله دوم را بنویسند که بعد از تامین منابع بدون فوت وقت این کار را انجام دهیم. همچنین سه جلسه با رییس سازمان برنامه و بودجه و همکاران ایشان داشتیم و برای تامین منابع درخواست کمک کردیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: ما همچنین تقاضا کردیم تخصیص تا 110 درصدی برای دانشگاه‌ها انجام شود که بخشی از این افزایش برای سال 1399 اجرایی شود. در این زمینه همفکری شد و دانشگاه‌ها در حال بررسی منابع هستند که هر مبلغی قابل اختصاص و افزایش مرحله‌ دوم بود برای این‌که نزدیک به پرداخت دانشگاه‌های علوم پزشکی شویم این کار انجام شود.

غلامی خاطرنشان کرد: ما علاقه‌مند هستیم شأن و جایگاه همکارانمان بالا باشد اثرات وجودی و خدماتی اینهاست که باعث می‌شود آموزش عالی در سال جاری رتبه 15 را داشته باشد. ما در نانو رتبه چهار جهان را داریم و در تولید منابع علمی هم در سطوح بالا قرار داریم. کشور ما صاحب توانمندی‌های علمی است و برای این‌که به اینجا برسیم اساتید از دل و جان مایه گذاشتند. آنچه امروز در شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود توسط همین اساتید و دانش آموختگان صورت گرفته است. حمایت‌هایی هم که انجام شده مورد تقدیر است ولی برای این‌که این حرکت قوی فروکش نکند نیازمند استمرار این حمایت هستیم و امیدواریم حرف‌هایی گفته نشود که باعث دلسردی و دلخوری همکاران، اساتید و محققان شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: جا دارد در پیش بینی‌ها برای سال آینده و درخواست اعتبارات مراکز علمی و پژوهشی نهایت سخاوت به خرج داده شود. نمایندگان علاقه‌مند به حمایت هستند و ما هم با دست خالی و نبود امکانات پشتیبانی نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم لذا نیازمند حمایت مادی و معنوی به خصوص از سوی مجلس شورای اسلامی هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها