کد خبر: 458190
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۰۹:۰۹:۱۳
| |

کارشناس مسائل خاورمیانه:

سیاست اروپا و بایدن درباره منطقه هماهنگ‌تر می‌شود

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: سیاست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در خصوص مسائل منطقه هماهنگ‌تر خواهد شد.

سیاست اروپا و بایدن درباره منطقه هماهنگ‌تر می‌شود
کد خبر: 458190
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۰۹:۰۹:۱۳

اعتمادآنلاین| «پیرمحمد ملازهی»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در خصوص سیاستی که جو بایدن در منطقه در پیش خواهد گرفت، اظهار کرد: سیاست خارجی آمریکا را تنها رئیس جمهور تعیین نمی کند بلکه مجموعه حاکمیت، کنگره، مجلس نمایندگان، سنا، نظامی ها، دستگاه های امنیتی و جریان های سیاسی تعیین می کنند.

او گفت: بنابراین انتظار اینکه سیاست های کلی آمریکا در مناطق حساس مثل خاورمیانه، شرق آسیا و آمریکای لاتین تغییر کند با واقعیت ها همخوانی ندارد. در حد محدودی رئیس جمهور می تواند تفکیک ها را متفاوت در نظر بگیرد اما استراتژی کلی آمریکا تغییر جدی با آمدن بایدن نخواهد کرد.

ملازهی ادامه داد: تنها تفاوت این است که ترامپ بسیار تک رو بود و به لحاظ ذهنی می خواست حرف خودش را به کرسی بنشاند و به متعهدان آمریکا خیلی توجه نداشت به خصوص اروپایی ها را و این باعث نارضایتی اروپایی ها، شد.

به نظر می آید سیاست بایدن این نیست و می تواند کشورهای اروپایی و غربی را با سیاست های آمریکا هماهنگ تر کند و در یک جهت قرار دهد. به نظرمن سیاست آمریکایی ها و اروپایی ها در خصوص مسائل منطقه هماهنگ تر خواهد شد.

او در ادامه در خصوص رابطه بایدن با رژیم صهیونیستی گفت: ترامپ به نتانیاهو بسیار نزدیک بود اما در ساختار قدرت آمریکا اگر دو حزب را در نظر بگیریم، واقعیت این است که دموکرات ها به اسرائیل نزدیک تر هستند.

شخص رئیس جمهور اسرائیل را در نظر نگیرید، نتانیاهو یک بحث جدایی است و دیدگاه هایش به ترامپ نزدیک است.

ممکن است دیدگاه نتانیاهو به بایدن نزدیک نباشد اما حمایت حزب دموکرات از اسرائیل حتی قوی تر از جمهوری خواهان است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: جدا از مسئله خود نتانیاهو حاکمیت اسرائیل مورد حمایت دموکرات هاست و قطعا همان خطی را که قبلا دموکرات ها داشتند، ادامه خواهند داد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها