کد خبر: 458208
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۱۰:۱۴:۱۶
| |

رئیس پلیس تهران بزرگ:

جرایم خرد در تهران 2 درصد افزایش یافت

دومین مرحله از اجرای طرح صاعقه پلیس تهران با حضور سردار حسین رحیمی برگزار شد.

جرایم خرد در تهران 2 درصد افزایش یافت
کد خبر: 458208
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۱۰:۱۴:۱۶

اعتمادآنلاین| سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در جریان دومین طرح صاعقه پلیس پایتخت گفت: نگرانی جدی شهروندان در این روزها به کارگیری سلاح سرد و شبه سلاح بود که علیه آن ها در سرقت استفاده می شد. بر اساس قانون ما وظیفه برخورد با این مجرمین را داشته و در همین راستا اقدام کردیم.

او افزود: 368 نفر از سارقین و زورگیران مسلح در همین راستا در پایتخت دستگیر شدند. این افراد بعضا سلاح جنگی و غالبا سلاح سرد داشتند. این مرحله از طرح با موفقیت به انجام رسید.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: 24 واحد صنفی که تهیه و توزیع سلاح و شبه سلاح می کردند نیز پلمب شد.

او افزود: 149 نفر حامل و تولید کننده سلاح سرد نیز دستگیر شدند و از آن ها 10 قبضه سلاح جنگی نیز کشف شد. هزاران فشنگ و سلاح سرد نیز از این افراد هم کشف شد. به تولیدکنندگان و حمل کنندگان سلاح سرد هشدار جدی می دهم و این افراد باید منتظر برخورد ما باشند.


این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: ما اعتراض خود را نسبت به تاریکی های شب اعلام کرده ایم و کاملا مخالف هستیم زیرا منجر به ناامنی می شود و فضا را برای مجرمین مهیا می کند و به صورت رسمی و کتبی نیز مخالفت خود را اعلام کرده و در شورای تامین هم عنوان کرده ایم. ما با مجرمین خطرناک حتی اگر نیاز باشد برخورد مسلحانه خواهیم داشت و قدرتمندانه با آن ها برخورد می کنیم.

سردار رحیمی گفت: دستگاه قضایی نیز به خوبی با ما همکار می کند. جامعه مشکلات زیادی همچون گرانی و بیکاری دارد اما با این وجود از امنیت خوبی برخوردار هستیم. زمانی که یک مجرم 8 سال زندان بوده است و پس از آزادی مجددا تخلف می کند دیگر مشکل از اوست.

او بیان کرد: جرایم خرد در سال 99 در تهران 2 درصد و کشفیات نیز 8 درصد افزایش یافته است. چند سال است که سرقت مسلحانه در تهران به حداقل رسیده است و اراذل و اوباش به شدت کم شده اند و این نشان دهنده تلاش پلیس است.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: طرح امنیت شبانه نیز سه روز است که آغاز شده و گشت های مقطعی در خیابان های اصلی و کلانتری ها در خیابان های فرعی فعال شده اند. در همین سه شب ده درصد وقوع سرقت کاهش یافته است. ما به فکر امنیت شب های تهران هستیم و 1500 دوربین نظارتی نیز در شب ها فعال هستند اما برد آن ها در شب کمتر می شود اما کاملا نظارت می شود و خیابان های تهران به وسیله دوربین ها نیز رصد می شود.

او افزود: طی ماه های اخیر 4000 محکوم فراری دستگیر و همگی تحویل مراجع قضایی شدند. احکام خلع ید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سردار رحیمی در خصوص محدودیت های شبانه پایتخت گفت: به جز محدودیت تردد ساعت 9 شب تا 4 صبح دیگر هیچ محدودیتی در تهران وجود ندارد. بعضی از اصناف با رعایت پروتکل ها فعالیت خود را آغاز کرده اند و امید است کسب و کار مردم نیز رونق یابد و نظارت های ما ادامه دارد تا پروتکل های بهداشتی انجام شود. ما در گذشته نیز طرح امنیت شبانه را اجرا می کردیم و این طرح در ادامه آن است.

به گفته رئیس پلیس تهران بزرگ به علت تاریکی های شبانه میزان وقوع جرم بیشتر نشده است اما نگرانی وجود دارد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها