کد خبر: 458297
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۱۳:۴۶:۰۰
| |

ارسلان زارع استاندار گیلان:

حوزه های گردشگری و خدمات، بخش قابل توجهی از اشتغال در استان را اختصاص می دهند که با شیوع کرونا دچار آسیب شده اند

ارسلان زارع استاندار گیلان در دیدار با جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بیان کرد: حوزه های گردشگری و خدمات، بخش قابل توجهی از اشتغال در استان را اختصاص می دهند که با شیوع کرونا دچار آسیب شده اند، خواستار تداوم حمایت های دولت شد.

حوزه های گردشگری و خدمات، بخش قابل توجهی از اشتغال در استان را اختصاص می دهند که با شیوع کرونا دچار آسیب شده اند
کد خبر: 458297
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ارسلان زارع در دیدار با جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، با بیان اینکه حوزه های گردشگری و خدمات، بخش قابل توجهی از اشتغال در استان را اختصاص می دهند که با شیوع کرونا دچار آسیب شده اند، خواستار تداوم حمایت های دولت شد.

تعداد پرونده های تشکیل شده برای دریافت تسهیلات کرونا در استان را 29 هزار و 486 فقره پرونده برای 44 هزار و 214 نفر شغل در استان عنوان کرد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت یارانه ای وزارت جهاد کشاورزی از نوغانداری استمرار این رویکرد را موجب احیاء این صنعت در استان خواند. 9 هزار و 92 خانوار در گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند که سالانه حدود 493 تن پیله ابریشم تولید می کنند.

زارع در ادامه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و نیز طرح‌های مهم عمرانی استان ارائه داد.


نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به برنامه صادرات کالاهای غیرنفتی از گیلان، تحقق برنامه هدف‌گذاری شده صادرات غیرنفتی استان طی 9 ماه سال جاری را یادآور شد.

طی 9 ماه امسال 476 هزار و 497 تن انواع کالاهای غیرنفتی شامل انواع خشکبار، صنایع غذایی، محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، محصولات پلاستیکی و ملامین، مواد معدنی، شیشه و آیینه و محصولات صنعتی به ارزش 309 میلیون و 455 هزار و 150 دلار به کشورهای آذربایجان، روسیه، امارات، عراق و سایر کشورهای آسیای میانه صادر شده است.

میزان صادرات کالاهای غیرنفتی استان گیلان طی 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از حیث ارزش هفت درصد رشد را نشان می‌ دهد.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها