وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی:

توجه دولت به توسعه متوازن زیر ساخت‌های فرهنگی مشهود است

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: اگرچه تحریم‌ها عاملی برای کند شدن طرح‌هاست، اما توجه دولت به توسعه متوازن زیرساخت‌های فرهنگی با نگاه آماری نیز به طور کامل مشهود و قابل توجه است.

توجه دولت به توسعه متوازن زیر ساخت‌های فرهنگی مشهود است
کد خبر: 458426
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۰۹:۴۱:۴۵

اعتمادآنلاین| سید عباس صالحی در دیدار سه شنبه شب استاندار هرمزگان با ایشان افزود: اقدام‌های خوبی در حوزه زیرساختی در هرمزگان انجام شده که ساخت پلاتو و نگارخانه در چهار شهرستان این استان به عنوان جدیدترین طرح‌های انجام شده در این حوزه قابل تقدیر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با درخواست استاندار هرمزگان مبنی بر تخصیص اعتبار ویژه به منظور تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی بندرعباس و مجتمع فرهنگی هنری بوموسی و همچنین حمایت ویژه اعتباری از «هفته هرمزگان» و ایجاد «گذر فرهنگی» در بندرعباس موافقت کرد.

در این دیدار با دعوت استاندار هرمزگان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اردیبهشت ماه سال آینده به منظور افتتاح مجتمع فرهنگی هنری خمیر، فین و الزهرای بندرعباس به هرمزگان سفر می‌کند.


همچنین با رایزنی استاندار هرمزگان، عملیات اجرایی یک طرح بزرگ و ماندگار فرهنگی بزودی در هرمزگان آغاز می‌شود که پس از نهایی شدن آن اطلاع رسانی خواهد شد.

ایجاد «گذر فرهنگی» در محدوده برکه های باران بندرعباس در دستورکار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: ایجاد دگذر فرهنگی» در محدوده برکه های باران بندرعباس در دستور کار قرار دارد که نیازمند حمایت ویژه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رضا کمالی زرکانی با اشاره به دیدار سه شنبه شب استاندار هرمزگان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ایجاد این گذرگاه در راستای ارتقای رضایت هنرمندان، درآمدزایی و ایجاد اشتغال برای این قشر فرهیخته مؤثر خواهد بود.


وی بیان داشت: گذر فرهنگی در محدوده های تاریخی و گردشگری شهر بندرعباس می‌تواند به رونق گردشگری و توسعه فعالیت‌های فرهنگی منجر شود.


مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان همچنین با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص نامگذاری «هفته هرمزگان» تصریح کرد: پنجم تا دوازدهم اردیبهشت ماه به این هفته اختصاص دارد که تلاش داریم با بهره گیری از ظرفیت‌های هنری موجود، فرهنگ، آداب و رسوم مردم این منطقه را به کشور معرفی کنیم.


کمالی باتوجه به لزوم توسعه زیرساخت‌های های فرهنگی در هرمزگان، خواستار تخصیص اعتبار لازم به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام فرهنگی با توجه به سال پایانی خدمت رسانی دولت به مردم استان شد.


وی گفت: طرح کتابخانه مرکزی هرمزگان که در دولت نهم عملیات اجرایی آن آغاز شده و اعتبارات مناسبی هم در این سال‌ها به آن تخصیص پیدا کرده اما با توجه به مساحت زیاد آن، نیازمند اعتبارات ویژه برای تکمیل شدن است که اگر به سرانجام برسد، می‌توان از آن به عنوان یک کار ماندگار در حوزه کتابخانه ای کشور یاد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها