وضعیت هوای پایتخت همچنان قرمز است

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت وارد هفتمین روز آلوده خود شد و هم‌اکنون (24 دی ماه) کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

وضعیت هوای پایتخت همچنان قرمز است
کد خبر: 458434
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۰۹:۴۹:۱۸

اعتمادآنلاین| پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که صبح امروز (24 دی ماه) کیفیت هوا در محدوده ناسالم قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت جو پایدار و آرام، انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

طی روز عدم وزش باد مؤثر باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود با افزایش ترافیک شامگاهی در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم قرار بگیرد.

صبح فردا (25 دی ماه) عدم وزش باد مؤثر، انباشت آلاینده‌ها و آغاز تردد خودروها باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

تداوم پایداری همراه با سکون جو در ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. با استمرار پایداری جوی تا ساعات پایانی فردا (25 دی ماه) برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون » با میانگین 174 بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 162 و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها