چاک شومر خواستار تایید تیم امنیت ملی بایدن در روز اول دولت جدید شد

رهبر دموکرات‌های سنا سه‌شنبه تاکید کرد، تصویب یک لایحه کمکی کرونا اولویت اصلی حزب اوست اما خشونت اخیر در کنگره لزوم تایید تیم امنیت ملی جو بایدن در "روز اول" دولت جدید را نشان می‌دهد.

چاک شومر خواستار تایید تیم امنیت ملی بایدن در روز اول دولت جدید شد
کد خبر: 458481
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا در نامه‌ای به همکارانش گفت، یورش مرگبار به کنگره از سوی هواداران ترامپ "یکی از تاریک‌ترین روزها در کل تاریخ آمریکا" بود.

شومر تاکید کرد: آشوب ششم ژانویه نشان داد که ما از روز اول به افراد مورد تایید سنا نیاز داریم، نه اینکه در پست‌های امنیت ملی کلیدی سرپرست داشته باشیم، از جمله وزیر دفاع، وزیر امنیت داخلی، وزیر خارجه، دادستان کل و دیگران.

او گفت: چالش‌های اقتصادی که کشورمان با آنها مواجه است، همچنین ایجاب می‌کند گزینه‌های اقتصادی کلیدی به سرعت تایید شوند.

صحبت‌های او بخشی از برنامه گسترده‌تر متحدان بایدن برای سرعت گرفتن روند تایید برخی از گزینه‌های اصلی کابینه اوست. چاک شومر همچنین تایید کمک مالی 2000 دلاری به آمریکایی‌های آسیب‌دیده از کرونا را اولویت دموکرات‌ها دانست.

مجلس سنای آمریکا معمولا برخی نامزدها به ویژه وزیر دفاع، وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری را در روز تحلیف تایید می‌کند. اما امسال همچنین احتمال دارد این مجلس در آن روز شاهد برگزاری دادگاه استیضاح ترامپ باشد. مجلس نمایندگان آمریکا امروز (چهارشنبه) اتهام تحریک به شورش از سوی ترامپ را به رای می‌گذارد.

تایید گزینه‌های کابینه بایدن در روز تحلیف به همکاری همه سناتورها نیازمند است. نامزدهای کابینه به 51 رای برای تایید نیاز دارند. جمهوری‌خواهان در حال حاضر اکثریت سنا را دارند اما کنترل آنها بعد از آغاز به کار دو سناتور ایالت جورجیا سست می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها