جک دورسی، بنیانگذار و رئیس توییتر:

بستن حساب کاربری ترامپ تصمیم درستی بود اما شکستی در مسیر پیشبرد گفتگوی سالم است

جک دورسی، بنیانگذار و رئیس توییتر اعلام کرد که بستن حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای همیشه، گرچه تصمیمی درست بود اما آنچه منجر به این تصمیم شده، نوعی شکست برای این شرکت به‌شمار می‌آید.

بستن حساب کاربری ترامپ تصمیم درستی بود اما شکستی در مسیر پیشبرد گفتگوی سالم است
کد خبر: 458639
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ۱۱:۱۰:۴۴

اعتمادآنلاین| جک دورسی، بنیانگذار و رئیس توییتر اعلام کرد که بستن حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای همیشه، گرچه تصمیمی درست بود اما آنچه منجر به این تصمیم شده، نوعی شکست برای این شرکت به‌شمار می‌آید.

جک دورسی روز پنجشنبه در توییتی نوشت که تصمیم اخیر این شبکهٔ اجتماعی ‌«برای ما شکستی در مسیر پیشبرد گفتگوی سالم» به‌شمار می‌‌‌آید.

وی افزود که چنین اقداماتی «ما را از هم جدا می‌کند و امکان توضیح دادن، جبران کردن، و یاد گرفتن را محدود می‌کند.» وی همچنین دربارهٔ رویدادهای اخیر و نقش توییتر در تصمیم‌گیری‌های سیاسی گفت که اینها ‌«سابقه‌ای ایجاد می‌کند که فکر می‌کنم خطرناک است، یعنی قدرتی که یک فرد یا شرکت بر فضای گفتگوی جهانی دارد.»

توییتر شبکه اجتماعی محبوب دونالد ترامپ بود و وی در خلال دوران ریاست جمهوری‌اش بارها تصمیمات مهم و مواضع سیاسی خود را از طریق آن اعلام کرد. حساب توییتری وی پیش از بسته شدن حدود 90 میلیون دنبال‌کننده داشت.

اما تصمیم اخیر مدیران توییتر سبب واکنش برخی سازمان‌ها و شخصیت‌های سیاسی نیز شد. از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دبارهٔ قدرت روزافزون شرکت‌های فناوری و شبکه‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرد.

وقتی دونالد ترامپ روز جمعه خواست از طریق حساب کاربری رسمی رئیس جمهوری آمریکا پیغامی را خطاب به 75 میلیون وطن‌پرست که به او رأی داده‌اند بفرستد پیامش بلافاصله از روی این حساب نیز حذف شد، و سخنگوی توییتر گفت: «استفاده از یک حساب کاربری دیگر برای فرار از بسته شدن حساب کاربری، مخالف مقررات ماست.»

مقامات ایالات متحده از احزاب مختلف پیوسته از قدرت یکجانبه شبکه‌های اجتماعی و نفوذ بی‌حدومرز آنها در کنترل اطلاعات در فضای عمومی انتقاد کرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اسنپ‌چت، توییچ و یوتیوب نیز حساب‌های کاربری رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده را در روزهای گذشته بسته‌ یا به حال تعلیق در آورده‌اند.

منبع: یورونیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها