روزنامه الجمهوریه لبنان:

میشل عون و سعد الحریری به بن بست سیاسی رسیده اند

روزنامه الجمهوریه لبنان از بن‌بست سیاسی در روابط رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر مکلف این کشور خبر دادند.

میشل عون و سعد الحریری به بن بست سیاسی رسیده اند
کد خبر: 458670
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ۱۲:۴۲:۳۸

اعتمادآنلاین| روزنامه الجمهوریه لبنان امروز -پنج‌شنبه- آینده رابطه بین میشل عون رئیس‌جمهوری و سعد الحریری، نخست‌وزیر مکلف این کشور و سرنوشت تشکیل دولت را به ویژه پس از درز ویدیوئی جنجال‌برانگیز در صحنه سیاسی تشریح کرد.

این روزنامه به نقل از منابع نزدیک به کاخ بعبدا نوشت: «با توجه به اطلاعات غالب بین دو جبهه درگیری داخلی، پاسخ برای عون و الحریری روشن است و آن اینکه پس از فیلم درز پیدا کرده از سخنرانی رئیس‌جمهور علیه نخست‌وزیر مکلف مشخص است که هر دو به مرحله جدایی رسیده و به تبع فضای ملتهب بین آن‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.»

طبق اطلاعات موجود، بحثی که در ساعات پایانی شورای مرجع درباره آنچه در خط دو رئیس نخست و سوم اتفاق افتاد، به این نتیجه رسید که افق برای همیشه بین آن‌ها مسدود شده و مهار بحران ناشی از ویدئوی منتشر شده که به نظر می‌رسد آخرین تار ارتباطی بین عون و حریری را پاره کرده، غیرممکن است.

اطلاعات موجود حاکی از ایده‌ای بود که در جریان بحث مورد بررسی قرار گرفت. ین ایده، احیای تحرک میانجی‌ها بین عون و حریری بود و اینکه «عباس ابراهیم»، مدیرکل امنیت عمومی و چهره مورد تایید دو جریان شیعه بخش اصلی این وساطت را به عهده گیرد. اما این ایده در جریان بحث و مناقشه که نشان داد ‌عون و حریری در مورد هر یک از گزینه‌های خود تصمیم نهایی را گرفته‌اند و آن‌ها همه احتمالات را برای بازگشت زیر سقف دولت معدوم کردند، رنگ باخت.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها