نخست وزیر اسرائیل:

تمامی شهروندان اسرائیلی باید رای بدهند و این یک حق دموکراتیک است

نخست وزیر اسرائیل ضمن عذرخواهی از اعراب ساکن اراضی اشغالی بابت اظهاراتش در سال 2015، گفت که به دنبال آغاز عصر جدیدی با آنها است.

تمامی شهروندان اسرائیلی باید رای بدهند و این یک حق دموکراتیک است
کد خبر: 458705
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ۱۴:۰۹:۳۹

اعتمادآنلاین| بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پس از سفر روز چهارشنبه خود به الناصره مدعی شد: سخنانم در جریان انتخابات سال 2015 تحریف شدند و تمامی شهروندان اسرائیلی باید رای بدهند و این یک حق دموکراتیک است.

نتانیاهو در ادامه باز هم مدعی شد: عوامل سیاسی سال‌ها سخنان من را تحریف کردند، در انتخابات سال 2015 منظور من هشدار درباره رای‌گیری اعراب نبود بلکه می‌خواستم درباره رای دادن به لیست مشترک هشدار بدهم.

نخست وزیر اسرائیل درباره خشونت در درون جامعه عربی نیز مدعی شد: بیش از تمامی دولت‌های اسرائیل در کل تاریخ آن برای جامعه عربی سرمایه‌گذاری کردم، ما برای تضمین امنیت شخصی شما تلاش می‌کنیم.

او افزود: از شما می‌خواهم بدون ترس از خانه‌های خود خارج شوید و در تل‌آویو یا بئر السبع و یا الخضیره رفت‌وآمد کنید، در همین راستا از امیر اوحانا، وزیر امنیت داخلی خواستم برایم طرحی را جهت مقابله با جرم و خشونت در جامعه عربی تدوین کند، طرحی که شامل جنگی سخت با سازمان‌های جنایتکار باشد، ما این طرح را با موفقیت درباره نهادهای جنایتکار در جامعه یهودی اجرا کردیم و همینطور آن را با موفقیت در جامعه عربی پیاده خواهیم کرد، خیلی زود این طرح را به دولت و مردم ارائه خواهم کرد و به شما قول می‌دهم آن را اجرا خواهیم کرد.

نتانیاهو در انتخابات قبلی برای تشویق رای‌دهندگان عرب به شرکت در رای‌گیری آتی ماه آوریل، گفته بود که اعراب با تعداد بالا به مراکز رای‌گیری می‌روند.

پیام نتانیاهو در روز انتخابات به لحظه تعیین‌کننده‌ای در انتخابات سال 2015 تبدیل شد و او از نقاط مختلف جهان مورد انتقاد قرار گرفته و به نژادپرستی متهم شد. در ادامه نتانیاهو که در انتخابات پیروز شده بود، عذرخواهی کرد.

نتانیاهو اواخر دسامبر 2018 پس از آنکه ائتلاف فعلی‌اش در رسیدن به توافقی درباره پیش‌نویس ویژه خدمت سربازی و معافیت یهودیان مذهبی از آن شکست خورد، در حالی که تاریخ اصلی برگزاری انتخابات ماه نوامبر بود، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگامی در نهم آوریل شد.

اعراب ساکن اراضی اشغالی در حال حاضر کمی بیش از یک پنجم ساکنان آنجا را تشکیل می‌دهند و با وجود اینکه اقلیت عرب در اراضی اشغالی از حقوق کاملا برابر با شهروندان یهودی برخوردار هستند، بسیاری از آنها می‌گویند با تبعیض مواجه هستند و با آنها همانند شهروندان درجه دو برخورد می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها