مدیرعامل سابق باشگاه فولاد خوزستان:

مدیران کنونی فدراسیون فوتبال سلامت انتخابات را تهدید می کنند / به فوتبالی‌ها شانس ریاست دهیم

مسعود رضاییان مدیرعامل سابق باشگاه فولاد، درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: حضور مدیران کنونی و روی کار آمدن آن‌ها نه تنها تکرار گذشته است و آینده خوبی برای فوتبال پیش بینی نمی‌کنیم بلکه یک تهدید بسیار برای سلامت انتخابات است. سلامت انتخابات در این است که آدم‌ها مستقل و فارغ از هرگونه وابستگی رای دهند اما اگر آن مسئولان قدیم بیایند، خدای ناکرده ممکن است لابی گری شود

مدیران کنونی فدراسیون فوتبال سلامت انتخابات را تهدید می کنند / به فوتبالی‌ها شانس ریاست دهیم
کد خبر: 458759
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۰۸:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود رضاییان درباره انتخاب فدراسیون فوتبال اظهار کرد: برای مسیر جدید نیاز به فکر جدید داریم. فکرها و ایده‌ها و برنامه‌های گذشته جواب نداده است. کاری به این مساله نداریم که مسئولان گذشته آدم‌های خوبی بودند یا خیر اما باید بپذیریم که فوتبال ما رشد نکرد و در ساختار پیشرفت نکردیم و نقشه و برنامه‌شان عملی نشد. وقتی نتیجه‌ خوبی نتوانستند بگیرند پس موفق هم نبودند. ما به افکار جدید و آدم‌های جدید نیاز داریم.

نیروی جوانی جسارت می‌بخشد

او ادامه داد: نگاه می‌کنیم و می‌بینیم در تمام دنیا خیلی از فوتبالیست‌هایی که در دوران بازیگری موفق بوده‌اند، در دوران بعد از فوتبال‌شان هم موفق بوده‌اند و توانستند تحول ایجاد کنند. ما هم از این دست بازیکنان کم نداریم که هم بازیکن موفق و هم مربی موفقی بوده‌اند. آن‌ها مهارت اولیه و دانش اولیه را داشتند و باید از آن‌ها استفاده کنیم. هر چقدر هم جوان باشند این جوانی جسارتی می‌بخشد که از کارهای یکنواخت و خسته کننده پرهیز می‌شود و حتی اگر موفق نشوند هم دست به یک کار جدید می‌زنند.

فوتبالیست‌های صاحب اندیشه پای کار بیایند

مدیرعامل سابق باشگاه فولاد گفت: با توجه به این‌که شرایطش به وجود آمده و محدودیت سنی برداشته شده، فرصت خوبی است که جوان‌ترها شرکت کنند. این مساله کمک می‌کند تا فوتبالیست‌های خوب، صاحب اندیشه و صاحب اراده و انگیزه قوی پای کار بیایند و به آن‌ها فرصت دهیم و حمایت کنیم تا ان‌شاءالله تحول در فوتبال‌مان به وجود بیاید. بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که این افراد سابقه مدیریتی و تجربه ندارند و باید بگویم امروز اگر اراده قوی و انگیزه داشته باشید و انسان سالمی باشید، به راحتی می‌توانید در کنار خود از باتجربه‌ها استفاده کنید تا کمبودها را برای شما جبران کنند.

می‌توان در کنار یک رییس جوان و فوتبالی از افراد با مهارت استفاده کرد

او ادامه داد: آدم‌های جوان و خوبی داریم که حتی اساتید دانشگاه هم هستند که در برنامه‌ریزی استراتژیک مهارت کامل دارند. مثلا علی کریمی، علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا این مهارت‌ها را ندارند اما اگر یکی از این اساتید در کنار آن‌ها قرار بگیرد و برای برنامه‌ریزی کلان کار کند، چه اشکالی به وجود می‌آید؟ اشکالی به وجود نمی‌آید و اتفاقا از یک مهره جوان، تحصیل کرده و با مهارت هم استفاده کرده‌ایم. در بحث بازاریابی، اسپانسرها و بحث‌های مالی، شفاف سازی‌ها و برنامه‌ریزی لیگ هم می‌توانیم از افراد با مهارت استفاده کنیم.

به فوتبالی‌ها شانس ریاست دهیم

رضاییان با بیان این‌که در قسمت روابط بین‌الملل افراد خیلی خوب زیادی در فدراسیون داریم، عنوان کرد: آن‌ها جوان و نسبت به کارشان آگاه هستند. حضور کسانی که تعصب فوتبالی دارند باعث می‌شود از هر راهی شده دانش لازم را کسب کنید و در کار موفق باشید. این شانس را به فوتبالی‌ها بدهیم. این همه آدم‌های ریز و درشت به فوتبال و فدراسیون آمدند و نتیجه‌اش را دیدیم. بیاییم یک بار به فوتبالی‌ها فرصت دهیم. نهایتش این است که شکست می‌خورند و قطعا چیزی عوض نمی‌شود.

کاندیدا شدن مدیران کنونی تهدید بزرگی برای سلامت انتخابات است

او در رابطه با نامزد شدن مسئولانی که در فدراسیون‌های گذشته حضور داشتند گفت: حضور آن‌ها و روی کار آمدن آن‌ها نه تنها تکرار گذشته است و آینده خوبی برای فوتبال پیش بینی نمی‌کنیم بلکه یک تهدید بسیار برای سلامت انتخابات است. سلامت انتخابات در این است که آدم‌ها مستقل و فارغ از هرگونه وابستگی رای دهند اما اگر آن مسئولان قدیم بیایند، خدای ناکرده ممکن است لابی گری شود چرا که ممکن است تعدادی به خاطر ارتباطات گذشته با هم جمع شوند و به فردی که فاقد شایستگی است رای دهند.

مدیرعامل سابق نفت مسجدسلیمان اضافه کرد: به این کار یک حقه شیطانی می‌گویند. به واسطه حمایت‌های بالا دستی‌ها افراد ناشایست وارد یک چرخه می‌شوند و در روز انتخابات یک فرد را انتخاب می‌کنند که قطعا شایسته نیست و این خیلی خطرناک است. همیشه پیشنهادم این بود که اکثریت رای دهندگان از گروهی که به سلامت کاری‌شان در انتخابات تردید وجود دارد، گرفته شود و تعداد ورزشی‌ها و فوتبالی‌ها مثل داورها، مربی‌ها و بازیکن‌ها بیشتر شود. در این صورت دیگر نگران این حلقه بسته نبودیم.

بعد از حضور ویلتموس فدراسیون بی در و پیکر شد

او در ارزیابی‌اش از فدراسیون فوتبال و دوره ریاست مهدی تاج گفت: این فدراسیون را شاید بشود به دو قسمت تقسیم کرد. پیش از حضور ویلتموس خودم هم نمره قبولی را به آن‌ها می‌دادم اما بعد از حضور ویلتموس آنقدر اتفاقات بد افتاد و فدراسیون بی در و پیکر شد و همه چیز به هم ریخت که دیگر نمی‌شود به آن نمره خوب داد. این عملکرد دو نیمه است. یک نیمه آبرومندانه و خوب و یک نیمه بسیار بد اما یک بازی بعد از 90 دقیقه به پایان می‌رسد و دیگر نمی‌شود فقط به نیمه اول نمره داد.

اگر کمک نمی‌کنیم سنگ زیر پای جوانان نگذاریم

رضاییان در پایان بیان کرد: فقط امیدوارم که از این فرصت خوب استفاده شود و کسی هم نگران نباشد که فوتبالیست کار را بلد نیست بلکه هر کس توانایی دارد کمک کند. سعید آذری یک حرف خوبی زد و گفت می‌تواند کنار دست علی کریمی به او کمک کند و تواضع خودش را نشان داد. می‌خواهم بگویم هر کس دلش برای این فوتبال می‌سوزد بیاید به افرادی مثل علی کریمی کمک کند یا حداقل اگر کمک نمی‌کنیم سنگ زیر پای این افراد نگذاریم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها