کد خبر: 458828
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۱۰:۳۶:۵۵
| |

یان کوبیس به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی تعیین شد

منابع دیپلماتیک از تعیین هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان به عنوان نماینده ویژه این سازمان در لیبی خبر دادند.

یان کوبیس به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی تعیین شد
کد خبر: 458828
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۱۰:۳۶:۵۵

اعتمادآنلاین| منابع دیپلماتیک آگاه اعلام کردند که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل یان کوبیس،‌ هماهنگ‌کننده ویژه این سازمان در لبنان را به عنوان نماینده ویژه خود در لیبی تعیین کرده است و برای انتقال او به لیبی آماده می‌شود.

طبق گفته این منابع، گوترش نامه رسمی را در این باره برای طارق الأدب، نماینده تونس در شورای امنیت و رئیس دوره‌ای این شورا ارسال کرده است.

این منابع در ادامه گزارش دادند که اعضای شورای امنیت تا ساعت پنج غروب امروز (جمعه) به وقت نیویورک زمان دارند تا اگر مخالفتی با این انتخاب دارند، آن را اعلام کنند.

پس از استعفای غسان سلامه، فرستاده سابق سازمان ملل به لیبی از این سمت به دلیل مشکلات شخصی، گوترش، نیکولای ملادینوف را به عنوان فرستاده جدید تعیین کرد اما ملادینوف اوایل دی از پذیرفتن پست فرستاده سازمان ملل به لیبی عذرخواهی کرد.

یان کوبیس سیاست‌مدار اهل اسلواکی و وزیر امور خارجه پیشین این کشور است، پیش از این نیز مناصب متعددی را در سطح بین المللی بر عهده داشت که از جمله آنها می‌توان به رئیس دفتر سازمان ملل در افغانستان و عراق اشاره کرد و در دی ماه 1397 به عنوان هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان منصوب شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها