وقوع 24 فقره حریق به دلیل وزش باد گرم در مراتع و جنگل های استان گیلان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ازچهارشنبه شب گذشته تاکنون 24 فقره حریق به دلیل وزش باد گرم در مراتع و جنگل های این استان به وقوع پیوست که همه مهار و اطفا شد.

وقوع 24 فقره حریق به دلیل وزش باد گرم در مراتع و جنگل های استان گیلان
کد خبر: 458844
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۱۱:۱۶:۴۴

اعتمادآنلاین| فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ازچهارشنبه شب گذشته تاکنون 24 فقره حریق به دلیل وزش باد گرم در مراتع و جنگل های این استان به وقوع پیوست که همه مهار و اطفا شد.

سرهنگ محمد قربانی لرد اظهار داشت: این آتش سوزی ها در جنگل ها و مراتع شهرستان های آستارا، تالش، رشت، شفت، رودبار، رودسر و سیاهکل به وقوع پیوست.

وی با اشاره به حضور به موقع نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در مهار آتش سوزی ها اضافه کرد: در اطفا این حریق ها همیاران طبیعت و مردم نیز همکاری کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطر نشان کرد: این آتش سوزی ها سطحی بوده و طی آنها آسیب جدی به تنه درختان نرسیده است ضمن آنکه عموما وسعت این حریق ها زیر هکتار بوده است.

وی عنوان کرد: تصاویری که در فضای مجازی منتشر می شود مربوط به درختان پوسیده و توخالی ایستاده است.

وی اضافه کرد: با توجه به هشدار هواشناسی گیلان مبنی بر وزش باد گرم و احتمال حریق در مراتع و جنگل ها، نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و سایر نیروهای این اداره کل در استان با تجهیزات و امکانات لازم آماده باش هستند.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع با شماره 1504 و 139 تماس گرفته و اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای 565 هزار هکتار جنگل و 224 هزار هکتار مرتع است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها