معاون شهردار تهران:

تعداد ساختمان‌های آسیب‌پذیری مانند پلاسکو، کم نیست

معاون شهردار تهران گفت: تعداد ساختمان هایی که مانند پلاسکو آسیب پذیر هستند کم نیست و بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مواجه هستتد و ساختمان های دولتی داریم که نیاز به مقاوم سازی دارند.

تعداد ساختمان‌های آسیب‌پذیری مانند پلاسکو، کم نیست
کد خبر: 458865
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۱۱:۵۸:۱۹

اعتمادآنلاین| صبح امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان، معاون معماری و شهرسازی‌شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری، پروانه ساختمان پلاسکو صادر شد.

عبدالرضا گلپایانی، معاون معماری و شهرسازی در این مراسم گفت: یاد شهدای آتش نشان را گرامی می دارم و به همه همکاران و تیم مهندسین و پیمانکارانی که کار پلاسکو را طبق برنامه زمان بندی پیش برده اند تشکر می کنم و امیدورم اتفاقی رخ دهد که همه شهروندان تهرانی خاطره تلخی که 4 سال پیش رخ داد را به عنوان مظهر آغاز یک تحول در ساخت و ساز رخ باشد.

او درباره صدور پروانه پلاسکو گفت: مهمترین کار صدور پروانه بوده است و وظایفی بر عهده شهرداری بود و پروانه این مکان باید صادر می شد.

معاون شهردار تهران گفت: پروانه از نظرحقوقی، مهندسی، مالکیتی و مالی 4 رکن اساسی دارد و برای اینکه این کار متوقف نشود بعد از برگزاری دو مسابقه با حضور شرکت کنندگان تراز اول حوزه معماری و شهرسازی برگزار و این طرح برگزیده شد.

معاون شهردار تهران ادامه داد: از ابتدا و پس از تکمیل نقشه های سازه اجازه عملیات را زیر نظر ناظر و نظام مهندسی را دادیم و در سال اول اجازه ایمن سازی گود تا تراز طبقه همکف در شورای تامین داده شد‌.

گلپایگانی افزود: بعد از کامل شدن نقشه اجازه انجام کار داده شد و درطی دو سال گذشته فرایند پیچیده ای برای محاسبه حقوق مکتسبه انجام شد. 350 پرونده در پلاسکو باید رسیدگی و حقوق افراد لحاظ می شد.

او درباره عوارض پلاسکو گفت: تعامل خوبی بین شهرداری و بنیاد رخ داد. شورای تامین ابتدا اعلام کرد که شهرداری عوارض نمی گیرد اما به دلیل مغایرت با قانون و عوارض محل محاسبه و حدود 45 میلارد تومان طبق نرخ سال 99 عوارض بود. از آنجایی که باغ وثوق الدوله و عبقری با نرخ سال 97 محاسبه و مابقی به صورت نقدی توسط بنیاد پرداخت شد.

گلپایگانی گفت: استانداردهای مهندسی،سازه و استانداردهای مورد نظر آتش نشانی به دقت بررسی شد و این مکان در تراز مهندسین اول کشور است. او اضافه کرد: بخشی از این محل تبدیل به گالری برای پاسداشت شهدای آتش نشان می شود.

معاون شهردار گفت: تعداد ساختمان هایی که مانند پلاسکو آسیب پذیر هستند کم نیست و بیش از هزار ساختمان در تهران با خطر جدی مواجه هستتد و ساختمان های دولتی داریم که نیاز به مقاوم سازی دارند

گلپایگانی در پایان گفت: از ساکنین درخواست دارم با کمک شهرداری های مناطق نسبت به مقاوم سازی اقدام کنند تا شاهد حادثه دیگری چون پلاسکو نباشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها