کد خبر: 458869
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

دیدار فرستاده وزارت خارجه قزاقستان و دستیار سازمان USAID

فرستاده ویژه وزارت امور خارجه قزاقستان و سرپرست دستیار مدیر اداره توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) در نورسلطان دیدار و گفت و گو کردند.

دیدار فرستاده وزارت خارجه قزاقستان و دستیار سازمان USAID
کد خبر: 458869
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رپیل ژاشیبایف فرستاده ویژه وزارت امور خارجه قزاقستان و خاویر پیدرا سرپرست دستیار مدیر اداره توسعه بین المللی آمریکا در نورسلطان ملاقات کردند.

در جریان این دیدار مسائل مهم مربوط به همکاری دو کشور در زمینه کمک رسمی برای توسعه و چشم انداز تقویت بیشتر آن، از جمله از طریق سازماندهی دوره های ارتقاء سمینارهای علمی برای کارمندان آژانس «کازآید» (آژانس توسعه بین المللی قزاقستان) بررسی شد.

ژاشیبایف در سخنانی در مورد کارهای انجام شده این کشور برای تشکیل سیستم ملی «کمک رسمی برای توسعه» (ODA)، پروژه های آزمایشی اجرا شده توسط نورسلطان در همکاری با اهدا کنندگان خارجی و همچنین ایجاد اپراتور ملی در این زمینه صحبت کرد.

پیدرا به نوبه خود با استقبال از ایجاد «کازآید» آمادگی خود را برای ارائه کمک فنی به قزاقستان برای توسعه سیستم ملی «کمک رسمی برای توسعه» را ابراز و به تجربه های اشاره کرد که به باور وی، می‌توانند باعث تقویت ثبات در آسیای مرکزی و افغانستان شوند.

نماینده اداره توسعه بین المللی آمریکا همچنین از تلاش های قزاقستان برای کمک به توسعه همسایگان خود در منطقه قدردانی کرد.

طرف قزاق طی این ملاقات پیشنهاد کرد تا در قالب یک مشارکت سه جانبه که در آن «کازآید» می‌تواند به عنوان یک آژانس مجری پروژه ها در کشورهای ذینفع و علاقه‌مند به دریافت کمک توسعه بین المللی آمریکا، در زمینه های مانند ایجاد مراکز ارائه خدمات به مردم، معرفی دولت الکترونیکی، توسعه تجارت مرزی، تامین آب آشامیدنی، استفاده منطقی از منابع آبی و ..می‌باشد، فعالیت کند.

در پایان این دیدار در مورد ایجاد تعامل در زمینه اجرایی پروژه های مشترک و امضا یادداشت تفاهمی بین آژانس های توسعه بین المللی قزاقستان و آمریکا توافق حاصل شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها