کد خبر: 458951
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۱۵:۴۴:۳۴
| |

1500 ویروس جهش یافته کرونا در روسیه شناسایی شد

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه (دست اندرکار مبارزه با بیماری های واگیر) از شناسایی نزدیک به یکهزار و 500 ویروس جهش یافته کرونا در این کشور خبر داد.

1500 ویروس جهش یافته کرونا در روسیه شناسایی شد
کد خبر: 458951
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۱۵:۴۴:۳۴

اعتمادآنلاین| آنا پوپووا در مورد افزایش موارد تغییر ماهیت و جهش ویروس کرونا اظهار داشت: این موضوع بسیار مهمی است و بدیهی است ما با جدیت به آن می پردازیم. تا امروز ما حدود 1500 مورد تغییر ماهیت ویروس کرونا داشته ایم.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه گفت: انستیتو علمی «میکروب» منطقه ساراتف (در بخش مرکزی روسیه) به تجزیه و تحلیل همه اطلاعات در مورد تغییر ماهیت ویروس کرونا در سطح جهانی می پردازد.

وی ادامه داد: تغییر ماهیت ویروس کرونا که هم اینک در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای اروپایی از آن سخن به میان می آید، در ماه سپتامبر سال 2020 میلادی شناسایی شده بود. اولین مورد تغییر ماهیت کرونا یا ویروس بسیار شبیه آن در ماه ژوئن سال گذشته گزارش شد.

به گفته پوپوا، ویروس کرونا همانند سرماخوردگی ، بیماری فصلی خواهد بود و دلیلی برای امیدواری به پایان شیوع این بیماری وجود ندارد.

"الکساندر گینزبورگ" رئیس مرکز ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (مرکز سازنده واکسن اسپوتنیک وی) اعلام کرد که خطر تغییر ماهیت ویروس کرونا افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، گینزبورگ به تازگی گفت: هر قدر که شیوع همه گیری کرونا بیشتر طول می کشد، خطر جهش (تغییر ماهیت) ویروس کرونا هم بیشتر می شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید به اتفاق کشورهای دیگر با کرونا مبارزه کرد.

آخرین مورد عمده شناسایی ویروس تغییر یافته کرونا در روسیه روز 23 دی ماه گزارش شد و براساس گزارش رسانه ها، دانشمندان روس در بدن یک فرد بیمار کرونایی 18 ویروس جهش یافته کووید-19 شناسایی کردند.

روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو در این رابطه با اشاره به تحقیقات دانشمندان روس بر روی فرد مبتلا به کرونا نوشت: فرد بیمار زن 47 ساله بود که دچار سرطان خون شده و تست کرونای وی در ماه آوریل سال 2020 (نیمه دوم فروردین و نیمه دوم اردیبهشت 99) مثبت تشخیص داده شده بود.

این بیمار پس از ان چند بار آزمایش کرونا داده و در همه موارد تست او مثبت بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها