افراطی‌گری تحت تاثیر ترامپ افزایش می‌یابد

کارشناسان ادعا می‌کنند حتی اگر اقدامات خشونت‌آمیز احتمالی بر ضدکنگره‌های ایالتی در آینده نزدیک متوقف شوند، که دلیلی برای این اعتقاد دارند، تهدید ناشی از آنچه آن‌ها «افراطی‌گری تحت تاثیر ترامپ» می‌نامند، احتمالاً افزایش خواهد یافت.

افراطی‌گری تحت تاثیر ترامپ افزایش می‌یابد
کد خبر: 458986
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ۰۸:۰۶:۵۸

اعتمادآنلاین| خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی نوشت: روزنامه واشنگتن پست گزارش داد گفته می‌شود حمله طرفداران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به کنگره این کشور در ششم ژانویه (17 دی) یک جنبش افراطی فراگیر در سراسر کشور را تقویت کرده است که ممکن است چالشی طولانی مدت برای دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آتی آمریکا، باشد.

مقامات آمریکا و کارشناسان مستقل با ارائه تصویری تاریک از دوره پس از خروج ترامپ از کاخ سفید، ادعا می‌کنند مشروعیت انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر 2020 (آبان گذشته) -که جمهوری‌خواهان آن را زیر سؤال برده‌اند- ممکن است برای ماه‌ها و احتمالاً سال‌ها به عنوان سلاحی خطرناک به کار گرفته شود.

به مقامات آمریکا درباره اقدامات خشونت‌آمیز احتمالی بر ضد کنگره‌های ایالتی، همچنین یک حمله دوم احتمالی به کنگره آمریکا در واشنگتن دی‌سی -یا حتی به کاخ سفید- پیش از مراسم تحلیف بایدن که قرار است 29 ژانویه (10 بهمن آینده) صورت گیرد، هشدار داده‌اند.

مقامات انتظامی آمریکا درخواست‌های آنلاین معترضان را برای تظاهرات در شهر‌های مختلف این کشور از روز یکشنبه، رصد کرده‌اند و برای پاسخ دادن به افراطی‌ها که احتمالاً مسلح به اسلحه و مواد منفجره خواهند بود، در مراسم تحلیف در واشنگتن دی‌سی آماده‌اند.

در انتهای این مطلب آمده است: در حالی که هیچ گونه جزئیات بیشتری درباره زمان یا مکان اقدامات خشونت‌آمیز احتمالی فاش نشده است، کارشناسان ادعا می‌کنند حتی اگر این اقدامات در آینده نزدیک متوقف شوند، که دلیلی برای این اعتقاد دارند، تهدید ناشی از آنچه آن‌ها «افراطی‌گری تحت تاثیر ترامپ» می‌نامند، احتمالاً افزایش خواهد یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها