نام‌گذاری خیابان در پایتخت آمریکا به ‌نام جمال خاشقجی

یکی از اعضای شورای شهر واشنگتن پیشنهادی را مطرح کرده است که در آن خواستار نام‌گذاری خیابانی در پایتخت آمریکا به نام «جمال خاشقجی»، منتقد و روزنامه‌نگار سعودی شده است.

نام‌گذاری خیابان در پایتخت آمریکا به ‌نام جمال خاشقجی
کد خبر: 459046
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۷ ۱۱:۱۷:۱۸

اعتمادآنلاین| یکی از اعضای شورای شهر واشنگتن پیشنهادی مبنی بر تغییر نام خیابانی که سفارت عربستان در واشنگتن در آن حضور دارد به نام خیابان «جمال خاشقجی» مطرح کرده است.


بروکی بنتو، یکی از اعضای شورای شهر واشنگتن پیشنهادی را مطرح کرده است که در آن خواستار نام‌گذاری خیابانی در پایتخت آمریکا به نام «جمال خاشقجی»، منتقد و روزنامه نگار سعودی شده است.

وی تصریح کرد، تغییر نام خیابان سفارت عربستان در واشنگتن، باعث می‌شود هر کسی که از این خیابان گذر کرد، شجاعت جمال خاشقجی رو به یاد آورد و همچنین یادآوری کند که وی با قلم خود از دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون اساسی دفاع کرد.

این عضو شورای شهر واشنگتن در ادامه افزود: روزنامه‌نگاران در آمریکا و اکثر کشورهای جهان با خطرات بسیاری مواجه هستند و امکان ندارد ما به کسانی که قصد ترساندن روزنامه‌نگاران را دارند اجازه دهیم در کارهای خود موفق شوند.

خاشقچی 59 ساله دوم اکتبر 2018 به دست گروهی از عاملان سعودی کمی پس از ورود به ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول کشته و مثله شد.

گروه‌ها و فعالان حقوق بشری گفته‌اند که این قتل، از پیش طراحی شده و به دستور شخص محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان انجام شد؛ اتهامی که ریاض آن را رد می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها