4420 بسته معیشتی میان نیازمندان استان تهران توزیع شد

آیین توزیع 4 هزار و 420 بسته کمک معیشتی جمعیت هلال احمر با مشارکت خیرین، در شهر ری برگزار شد.

4420 بسته معیشتی میان نیازمندان استان تهران توزیع شد
کد خبر: 459188
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۸ ۰۸:۳۱:۴۲

اعتمادآنلاین| محمدحسن قوسیان مقدم در آئین توزیع 4 هزار و 420 بسته کمک معیشتی، گفت: این روزها اتفاقات خوبی در کشور در حوزه جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به وقوع پیوسته است که کمتر به آن توجه می‌شود، در حالی که در همه کشورها کرونا وحشیانه، تلفات سنگینی را به جامعه انسانی وارد می‌کند، با همت و تلاش یکایک مردم عزیز ایران، مسئولان و برنامه ریزی هایی که انجام شده است، پیک سوم را پشت سر گذاشتیم. تلفات انسانی دو رقمی شده که با همت همگی ما، می‌توانیم این تلفات را یک رقمی کنیم.

وی افزود: در حالی که مردم آمریکا و کشورهای اروپایی به شدت با بیماری کرونا درگیر هستند، اما ما موفق شدیم تا شیوع این بیماری را کنترل کنیم. در هر جای دنیا اگر اتفاقی بیافتد بر اساس اصولی که به آن معتقد هستیم، نگران خواهیم شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در این روزها، برای کشور ایران تلفات بیش از هزار نفر در روز بر اثر بیماری کرونا، پیش بینی شده بود امت ما به تلفات 2 رقمی رسیدیم، بیان کرد: البته که حتی مرگ یک نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا برای ما زیاد است و امیدواریم به روزی برسیم که حتی یک نفر هم بخاطر کرونا جان خود را از دست ندهد. اگر کسی که به کرونا مبتلا شده و در عین حال سرپرست خانوار است، خود را قرنطینه کند و از خانه خارج نشود، می‌تواند به ریشه کنی این ویروس در کشور کمک کند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در روزگاری هستیم که به دلیل تحریم‌های ظالمانه ملت ما از نظر اقتصادی به شدت تحت تأثیر هستند، گفت: وظیفه تک تک ما که در وضعیت مالی مناسبی هستیم، این است که به افراد نیازمند کمک کنیم و این کمک‌های مردمی را از طریق سازمان‌های مردم نهاد، مؤسسات خیریه و جمعیت هلال احمر به دست نیازمندان مبتلا به کرونا، برسانیم.

وی اظهارداشت: همکاران من در جمعیت هلال احمر تک تک افرادی که به دلیل ابتلاء به کرونا در وضعیت نامناسب مالی قرار دارند، را شناسایی می‌کنند تا با رساندن کمک‌های مردمی به دست این افراد، بتوانند این افراد بیماری را پشت سر بگذارند.

قوسیان مقدم از همه مردم خیر و نیک اندیش ایران اسلامی دعوت کرد تا به همه مؤسسات خیریه و جمعیت هلال احمر که در این زمینه فعالیت می‌کنند، همکاری داشته باشند تا بتوانیم با کمک یکدیگر، ریشه این بیماری را در ایران از بین ببریم.

170 میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم از زمان شیوع کرونا

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره جمع آوری کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی برای توزیع میان افراد نیازمند، گفت: از ابتدای بیماری کرونا در کشور، تاکنون بیش از 170 میلیارد تومان مشارکت‌های نقدی وغیرنقدی مردم به هلال احمر در داخل کشور بوده است.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از 400 هزار بسته معیشتی در کشور توزیع شده است که از این تعداد 80 هزار بسته از طریق کمک‌های بین المللی تهیه شده است.

قوسیان مقدم با بیان اینکه جمعیت‌ها و کشورهای مختلف از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون به جمعیت هلال احمر ایران کمک‌های مختلفی داشته اند، تاکید کرد: حدود 200 میلیارد تومان کمک‌های بین المللی نقدی و غیرنقدی بوده که تحویل جمعیت هلال احمر ایران داده شده است و عمده کمک‌های غیرنقدی که در حوزه مسائل بهداشتی و تجهیزات پزشکی بوده از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شده است.

وی افزود: 44 میلیارد تومان کمک‌های نقدی بین المللی هم که عمدتاً به درخواست کمک کنندگان در قالب سبدهای غذایی میان محرومان توزیع شده یا وسایل بهداشتی تهیه و توزیع شده است.

تهیه سبدهای غذایی برای شب عید

سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه‌های بعدی هلال احمر برای توزیع کمک‌های مردمی میان افراد نیازمند، گفت: برنامه بعدی برای تهیه سبدهای غذایی برای عید نوروز خواهد بود که در سراسر کشور اجرا خواهد شد. از همه افراد خیر می‌خواهم تا جمعیت هلال احمر را در این حوزه یاری کنند تا بتوانیم همزمان با فرارسیدن سال جدید، بسته‌هایی را تهیه و میان افراد نیازمندی که عمدتاً متأثر از بیماری کرونا هستند، توزیع کنیم.

اطلاع رسانی کمک‌های بشردوستانه خیرین کمک رسانه‌ها

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز در این مراسم گفت: به همت سازمان داوطلبان، خیرین استان تهران و تلاش و کوشش مجموعه عوامل جمعیت هلال احمر در استان تهران امروز شاهد دهمین مرحله توزیع کمک‌های مردمی هستیم.

وی افزود: تا این لحظه با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد تومان که از محل کمک‌های مردمی جمع آوری شده است، بسته‌های معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با تاکید بر اینکه علاقه‌مند به رسانه‌ای شدن کمک‌ها نبودیم، اما به منظور فرهنگ سازی میان مردم، کمک‌های بشردوستانه خیرین را با کمک رسانه‌ها به اطلاع همگان می‌رسانیم، بیان کرد: این بار بخشی از کمک‌های مردمی را در فضای باز، در معرض دید عموم و رسانه‌ها قرار دادیم، این نمونه، بخشی از کمک‌های مردمی است که توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: بعد از این مراسم، بسته‌ها به همه شهرستان‌های استان تهران و مؤسسات خیریه‌های هماهنگ با جمعیت هلال‌احمر، برای توزیع در میان افراد نیازمند، تحویل داده خواهد شد.

فتحی در این مراسم از مجموعه خیرین استان تهران، فرماندار تهران و همچنین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان تهران که در تهیه و توزیع این بسته‌های معیشتی همراه هلال احمر بودند، تقدیر و تشکر کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها