تحقیق اف‌بی‌آی برای مداخله بیگانگان در شورش کنگره

اداره پلیس فدرال آمریکا «اف‌بی‌آی» همزمان با اجرای تدابیر گسترده امنیتی در واشنگتن در آستانه آغاز به کار جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب، به تحقیق درباره کمک مالی احتمالی دولت‌های بیگانه به شورشیان مهاجم به کنگره پرداخته است.

تحقیق اف‌بی‌آی برای مداخله بیگانگان در شورش کنگره
کد خبر: 459225
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۸ ۱۰:۰۷:۴۰

اعتمادآنلاین| اداره پلیس فدرال آمریکا "اف‌بی‌آی" هم زمان با اجرای تدابیر گسترده امنیتی در واشنگتن در آستانه آغاز به کار جو بایدن رئیس جمهوری منتخب، به تحقیق در باره کمک مالی احتمالی دولت‌های بیگانه به شورشیان مهاجم به کنگره پرداخته است.

مقام‌های کنونی و پیشین اف‌بی‌آی به این شبکه خبری گفته اند: این تحقیق به پرداخت‌هایی به مبلغ 500 هزار دلار رمزارز بیت‌کوین توسط دولت‌ها، سازمان‌ها یا شهروندان بیگانه به افراد و گروه‌های اصلی هوادار دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری کنونی که دوره اش در 20 ژانویه (اول بهمن ماه) به پایان می رسد، برای طراحی، تحریک و اجرای شورش 6 ژانویه (17دی ماه) در پایتخت آمریکا می پردازد.

منابع آگاه به ان‌بی‌سی نیوز گفته اند: اف‌بی‌آی اطلاعاتی در دست دارد که یک شهروند فرانسه 500 هزار دلار بیت‌کوین به افراد و گروه‌های اصلی دست اندرکار این شورش پرداخت کرده است.

یک شرکت تحلیلگر نقل‌وانتقالات رمزارزها در چند روز گذشته چنین پرداخت‌هایی را ردیابی و ثبت کرده است. پرداخت‌ها از طریق رمزارزها مانند بیتکوین قابل ردیابی است. همچنین در ارزیابی مشترک اف‌بی‌آی، وزارت امنیت داخلی و دیگر سازمان‌های پلیس فدرال و حوزه واشنگتن دی سی ادعا شده است که کنشگران نفوذی روسیه، چینی و برخی کشورهای دیگر از فرصت شورش کنگره برای تاکید بر سیاست‌هایشان هم زمان با انتقال قدرت در آمریکا بهره جسته‌اند.

این گزارش که از حال محرمانه خارج شده، می افزاید: رسانه‌های دولتی و نیابتی روسیه محتواهای مرتبط با جو خشونت بار و هرج ومرج در حادثه کاپیتول هیل (کنگره)، استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری و محدودیت شبکه‌های اجتماعی را تقویت کرده اند. و همچنین رسانه‌های چین نیز از این رخداد برای سیاه نمایی نظام دموکراتیک ایالات متحده و نشان دادن این کشور در آستانه سقوط و انحطاط بهره برداری کرده اند.

بخش ضداطلاعات اف‌بی‌آی، پس از سال‌ها ادعاهای مقام‌های کنونی و پیشین این سازمان درباره در دست داشتن شواهد فزاینده درباره تلاش روسیه و دیگر دشمنان بیگانه ایالات متحده برای حمایت پنهان از افراطیان سیاسی چپ و راستگرا، نفوذ احتمالی بیگانگان در شورش کنگره را بررسی می کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها