بهترین مستندهای سال شناخته شدند / معرفی برندگان «ایدا»

انجمن بین‌المللی مستند (ایدا) اسامی برندگان 2021 خود را اعلام کرد.

بهترین مستندهای سال شناخته شدند / معرفی برندگان «ایدا»
کد خبر: 459231
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۸ ۱۰:۳۴:۰۱

اعتمادآنلاین| انجمن بین‌المللی مستند اسامی برندگان سی و ششمین دوره بهترین آثار مستند را اعلام کرد و در این میان «کریپ کمپ» به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.

در این مراسم که به میزبانی ویلی گارسون بازیگر انجام شد «کریپ کمپ» به کارگردانی نیکول نیونهام و جیم لبرشت جایزه بهترین فیلم بلند را از آن خود کرد. جایزه «ویو سورس» از سوی ای‌بی‌سی نیوز هم به این فیلم اهدا شد.

«کریپ کمپ» که در «هایر گراند پروداکشنز» متعلق به باراک و میشل اوباما تهیه شده اولین بار در جشنواره ساندنس 2020 نمایش داده شد و جایزه مخاطبان را برد. این فیلم در مارس 2020 از سوی نتفلیکس نمایش داده شد و اقبال منتقدان را کسب کرد. فیلم درباره کمپ تابستانی برای نوجوانان با معلولیت‌های جسمی و ذهنی در نیویورک است که از سال 1971 تاسیس شده است.

گارت بردلی جایزه بهترین کارگردان را برای ساخت فیلم «زمان» از آن خود کرد و «جان در تلاش بود با بیگانگان تماس بگیرد» ساخته متیو کیلیپ نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند را برد.

«دیک جانسون مرده» با دریافت جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین تجلیل شد.

«کریپ کمپ» در حالی نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم بلند امسال بود که «جمعی»، «گوندا»، «دلیلی که پریدم»، «سافتی»، «شکارچیان ترافل»، «ام‌ال‌کی/اف‌بی‌آی»، «تجدید میثاق»، «زمان» و «به چچن خوش آمدید» از دیگر نامزدهای این بخش بودند.

در بخشی از این مراسم برنامه گفت‌و گوی دیجیتال با دریافت کنندگان جوایز افتخاری هم برگزار شد. اسامی این برندگان هفته پیش اعلام شده بود. پولارد جایزه دستاورد شغلی را دریافت کرد، بردلی با دریافت جایزه فیلمساز مستند در حال ظهور تجلیل شد و دیوید فرانس نیز جایزه شجاعت در زیر آتش را برای ساخت «به چچن خوش آمدید» برد. جایزه پیشگام هم به مارسیا اسمیت، استنلی نلسون و لوریا لیمبال اهدا شد. جایزه آمیکوس هم به رجینا کی.اسکولی رسید و مایا رسا با جایزه حقیقت به قدرت تجلیل شد.

انجمن مستند بین‌المللی (IDA) واقع در لس‌آنجلس از سال 1982 تاسیس شده و با داشتن بیش از 2 هزار عضو از 53 کشور هر سال با معرفی بهترین مستندها و مستندسازان از فیلمسازی مستند و مستقل تجلیل می‌کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها