کد خبر: 459452
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۴:۲۴:۴۰
| |

ارتباط مواد شیمیایی انفجار بیروت و دو تاجر سوری

دیلی استار لبنان در گزارشی به ارتباط مواد شیمیایی مرتبط با انفجار بیروت و دو تاجر سوری پرداخت.

ارتباط مواد شیمیایی انفجار بیروت و دو تاجر سوری
کد خبر: 459452
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۴:۲۴:۴۰

اعتمادآنلاین| براساس گزارش یک روزنامه‌نگار لبنانی و یک شرکت انگلیسی، شرکتی که نیترات آمونیومی را که در ماه اوت گذشته در بیروت منفجر شد خریداری کرده است احتمالا مرتبط با دو تاجر سوری بوده که به دلیل ارتباط با دولت سوریه تحت تحریم‌های ایالات متحده هستند.

طبق گزارش سازنده فیلم مستند، فیراس هاتوم که این هفته از ایستگاه تلویزیونی الجدید لبنان پخش شد، شرکت ساوارو که در سال 2013 این مواد شیمیایی را خریداری کرد آدرسی را در لندن منتشر کرده که مرتبط با شرکتی متعلق به جرج حسوانی و عماد خوری است.

این دو تاجر همراه با مادلال خوری، پیش تر به دلیل حمایت از دولت سوریه از سوی واشنگتن در لیست تحریم‌ها قرار گرفته بودند و هر سه شهروند مشترک سوریه و روسیه هستند.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ، مادلال خوری را در سال 2015 به اتهام «اقدام به تهیه نیترات آمونیوم در اواخر سال 2013» متهم کرد و یکسال پس از آن نیز برادرش خوری را نیز به دلیل همکاری تجاری با مادلال در لیست تحریم‌های خود قرار داد. حسنانی نیز در سال 2015 به اتهام کمک به دولت اسد در خرید نفت از شبه نظامیان دولت اسلامی تحریم شد ‌که وی این موضوع را رد کرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها