کد خبر: 459488
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۷:۲۶:۳۵
| |

غزل لطفی در یادداشتی مطرح کرد؛

یک بام بی‌هوا!

آقای وزیر، مسوولان محترم! خاطرنشان می‌کنم؛ علت پایین آمدن آمار ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا، رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی است و عدم حضور در اجتماعات یکی از مواردی است که به آن تاکید فراوان شده است. 

یک بام بی‌هوا!
کد خبر: 459488
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۷:۲۶:۳۵

اعتمادآنلاین| غزل لطفی در یادداشتی نوشت: نمی‌دانم آلودگی هوای پایتخت بر تمرکز مسوولان اثرگذار بوده است یا نه؟

اما اخبار را دنبال می‌کنم تا شاید بتوانم تحلیل مناسبی پیدا کنم. در تاریخ دوازده دی‌ماه، وزیر بهداشت در نامه‌ای از دلنگرانی‌هایش از پیک بعدی شیوع کرونا می‌گوید و در تاریخ بیست و یک دی‌ماه هم سخنگوی ستاد ملی کرونا از نگرانی شروع پیک جدید ابتلا به کرونا در بهمن و اسفند خبر می‌دهد. اما درست در همین نگرانی‌ها، وزیر آموزش و پرورش که اصرار عجیبی به آموزش حضوری داشته و دارد [اگر فرزند محصل داشته باشید؛ حتما شما هم از روزهای شروع سال تحصیلی تا الان خبرهای مربوط به این موضوع را دنبال کرده‌اید] خبر از بازگشایی مدارس در اوایل بهمن‌ماه می‌دهد.


آقای وزیر، مسوولان محترم!
خاطرنشان می‌کنم؛ علت پایین آمدن آمار ابتلا و مرگ‌ومیر کرونا، رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی است. عدم حضور در اجتماعات یکی از مواردی است که به آن تاکید فراوان شده است.


توجه داشته باشید که روزانه حداقل ده بار می‌بینیم و می‌خوانیم که عادی‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها باعث بروز موج جدیدی از کرونا خواهد شد. تا زمان شروع واکسیناسیون هم راهی جز تبعیت از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت مبنی بر رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی نداریم. بازگشایی مراکز آموزشی، حتی با تعداد دانش‌آموز محدود، با توجه به شکننده بودن وضعیت فعلی شیوع این ویروس در کشور، ممکن است موجب بروز موج جدیدی از مبتلایان که این‌بار دانش‌آموزان و کادر آموزش خواهند بود، بشود.


بهتر این است که به جهت پایدار نگه داشتن شرایط فعلی که نشان از کم شدن میزان شیوع و ابتلا دارد، نسبت به این تصمیم بازنگری شود.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها