نماینده ولی فقیه در ارتش:

مهمترین دلیل پیروزی در دفاع مقدس معنویت‌محور بودن جبهه‌ها بود

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: نقش حضور به‌موقع نیروهای مسلح و نیروهای بسیج و حضور مادی، معنوی، نظامی و به هنگام مردم در پشتیبانی از جبهه‌ها از دلایل مهم این پیروزی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس است، اما مهمترین دلیل پیروزی بر رژیم بعث، معنویت‌محوربودن جبهه‌ها بود.

مهمترین دلیل پیروزی در دفاع مقدس معنویت‌محور بودن جبهه‌ها بود
کد خبر: 459491
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۸:۰۳:۰۵

اعتمادآنلاین| رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مهمترین دلیل پیروزی در دفاع مقدس علاوه بر دانش نظامی رزمندگان، معنویت محور بودن جبهه‌ها بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسنی در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) اظهار کرد: نقش حضور به موقع نیروهای مسلح و نیروهای بسیج و حضور مادی، معنوی، نظامی و به هنگام مردم در پشتیبانی از جبهه‌ها از دلایل مهم این پیروزی کشورمان در هشت سال دفاع مقدس است، اما مهمترین دلیل پیروزی بر رژیم بعث، معنویت محور بودن جبهه‌ها بود.

محمد حسنی اظهار داشت: روزهای اول جنگ بعثی‌هایی که بر اسب‌های سرکش غرور سوار بودند، و یقین داشتند به هر آنچه می خواهند خواهند رسید، سخنانی از قبیل تجزیه ایران، ویرانی ایران، و انهدام کشور عزیزمان به زبان آوردند. اما بعد از هشت سال جنگ و شکستی که خوردند، صدام حسین رییس جمهوری عراق در آخرین نامه‌ای که به رییس جمهوری وقت می‌نویسد، اذعان می‌کند که به مرزهای بین‌اللملی عقب‌نشینی کرده، قرارداد 1975 الجزایر را پذیرفته و آماده مبادله اسرا است.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: اگر صدام از اول می‌دانست باید روزی چنین نامه‌ای را بنویسد هرگز به کشورمان حمله نمی‌کرد. صدام با بی عقلی تمام تجاوز را آغاز کرد ولی نیروهای مسلح مقتدر کشورمان با تکیه بر معنویات و دانش نظامی خود او را سر عقل آوردند.

وی گفت: معنویت در دفاع مقدس یعنی در کنار اسباب ظاهری برای اسباب باطنی هم حساب باز کنیم و تنها به اسباب ظاهری دلخوش نباشیم. معنویت یعنی هر کاری که ما می‌کنیم در ظاهر انجامش با ماست ولی در باطن تاثیرش با خداست.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان آنکه امداد غیبی از عوامل موثر در پیروزی جنگ تحمیلی بود، یاد خدا، رعایت تقوای الهی، توکل، توسل به خدا، ائمه و اولیا و اخلاص را از عوامل مهم در یاری خداوند و امداد غیبی دانست و افزود: این عوامل باعث شد رزمندگان اسلام در جنگ پیروز شوند و گرنه به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه گل معنویت هم مانند گل طبیعت برای شکفتن نیازمند به زمین و بستر مناسب است، گفت: بسترهایی برای شکوفایی معنویت لازم است که انس با قران، انس با دعا، شب زنده داری همراه با نماز شب، عزاداری برای اهل بیت، برخورداری از صداقت در همه مراحل، بسترهای شکوفایی معنویت هستند.

وی با بیان اینکه شهید سپهبد صیاد شیرازی در معنویت هم سپهبد بود، ادامه داد: اگر قرار است همانند شهید صیاد شویم باید به این بسترها توجه داشته باشیم و استخوان بندی معنویتمان را مستحکم کنیم.

محمد حسنی افزود: راهبرد معنویت در دفاع پیروز آفرین است. پیروزی مجاهدان صدر اسلام، مجاهدان 8سال دفاع مقدس و نیز غلبه بر داعش مرهون همین راهبرد بوده و هست و در آینده هم با همین راهبرد می‌توان بر دشمنان غلبه کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها