تصمیم پمپئو برای تروریستی اعلام کردن انصارلله، محکوم شد

تصمیم پمپئو مبنی بر تروریستی اعلام کردن «انصارلله» نه تنها در داخل یمن که در عرصه جهانی نیز موجی از محکومیت را به دنبال داشت. علاوه بر آنتونیو گوترش، دبیرکل و دیگر مقامات سازمان ملل، 25 نماینده کنگره و سالیوان عضو دولت بایدن هم این تصمیم را محکوم کردند.

تصمیم پمپئو برای تروریستی اعلام کردن انصارلله، محکوم شد
کد خبر: 459493
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۸:۱۵:۴۸

اعتمادآنلاین| تصمیم پمپئو مبنی بر تروریستی اعلام کردن «انصارلله» نه تنها در داخل یمن که در عرصه جهانی نیز موجی از محکومیت را به دنبال داشت.

علاوه بر آنتونیو گوترش، دبیرکل و دیگر مقامات سازمان ملل، 25 نماینده کنگره و سالیوان عضو دولت بایدن هم این تصمیم را محکوم کردند.

مجموع این واکنش‌ها چند پیام مهم دارد: حمایت یکپارچه یمنی‌ها از انصارالله نشان‌گر محبوبیت و مقبولیت آن نزد مردم و نهادینه بودن فرهنگ مقاومت میان ملت یمن است. محکومیت‌های جهانی بیان‌گر مشروعیت و اعتماد جهانی به انصارالله و اذعان جهان به حرکت این جنبش در چارچوب منافع ملت یمن است. مقبولیت و مشروعیت داخلی و جهانی انصارالله هم حق تقویت توان دفاعی و هم حق پاسخ‌گویی به تجاوزهای ائتلاف سعودی-آمریکایی را برای این جنبش ایجاد می‌کند.

در این میان حمایت سعودی، امارت و بحرین از تصمیم آمریکا بیان‌گر آن است که آنها همچنان در تصورات خود آمریکا را ابرقدرت می‌پندارند و طبعا در آینده نه‌چندان دور چوب این اشتباه محاسباتی را خواهند خورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها