کد خبر: 459582
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۰:۳۳:۱۰
| |

وزیر اصلاحات ژاپن مسئول اجرای واکسیناسیون کرونا خواهد بود

کونو تارو وزیر اصلاحات ژاپن با دستور نخست وزیر این کشور و حفظ سمت، هدایت اجرای واکسیناسیون کرونا در سراسر این کشور را که قرار است از دهه نخست اسفند آغاز شود، برعهده می‌گیرد.

وزیر اصلاحات ژاپن مسئول اجرای واکسیناسیون کرونا خواهد بود
کد خبر: 459582
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۰:۳۳:۱۰

اعتمادآنلاین| دولت ژاپن معتقد است واکسیناسیون اقدامی کلیدی برای مهار گسترش ویروس کرونا است و قصد دارد پس از بررسی ایمنی و کارایی این واکسن، تا اواخر ماه میلادی آینده / اسفند 1399/ آن را در دسترس مردم قرار دهد.

کونو با بیان اینکه مقامات باید با هم برای همکاری با مردم تلاش کنند، گفت که تلاش خواهد کرد در سریعترین زمان ممکن تعداد هرچه بیشتری از مردم واکسینه شوند.

دولت امیدوار است واکسیناسیون کادر پزشکی را اواخر فوریه و سالمندان را اواخر مارس آغاز کند و پس از آن کسانی که بیماری زمینه ای دارند را در اولویت قرار دهد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت ژاپن ابتلای سه نفر در این کشور به نوع جدید ویروس کرونا که هم اکنون در بریتانیا شایع شده را تائید کرده است.

این وزارتخانه می‌گوید: این افراد اخیرا هیچ سفری به خارج از کشور نداشته‌اند و با افراد مبتلا به این نوع جهش یافته از ویروس کرونا نیز در تماس نبوده اند و احتمال می رود این افراد داخل کشور به این ویروس مبتلا شده باشند.

این وزارتخانه روز دوشنبه اعلام کرد که این سه فرد طی دهه های بین 20 تا 60 سالگی و ساکن استان شیزوئوکا در مرکز ژاپن هستند.

این نخستین تائید رسمی ابتلا به نسخه جهش یافته در ژاپن برای افرادی است که سابقه سفر به بریتانیا نداشته و نحوه ابتلای آنها به این بیماری نامشخص است.

واکیتا تاکاجی رئیس موسسه ملی بیماری های عفونی گفت: مسیرهای انتقال بیماری مورد ردیابی قرار گرفته و موارد اخیر حاکی از آن است که زنجیره انتقال این بیماری در کشور آغاز شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها