محسن شریفیان از نی‌انبان الکترونیک رونمایی می‌کند

محسن شریفیان از نوازندگان و پژوهشگران موسیقی نواحی جنوب ایران در تازه‌ترین فعالیتش از ساز «لیانیک» به عنوان یک نی‌انبان الکترونیک رونمایی می‌کند.

محسن شریفیان از نی‌انبان الکترونیک رونمایی می‌کند
کد خبر: 459595
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۰:۴۶:۲۹

اعتمادآنلاین| نی انبان الکترونیک ایرانی به نام «لیانیک» روز سه شنبه سی ام دی ماه به همت محسن شریفیان از نوازندگان و آهنگسازان شناخته شده موسیقی نواحی ایران و همکاری محمد بهی فرد در یکی از کافه های شهر بوشهر رونمایی می شود.

محسن شریفیان درباره این ساز ابداعی توضیح داد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات در فرآیند یادگیری و تمرین یک ساز، عدم کنترل و بلند بودن صدای سازها است که گاهی موجب ایجاد مزاحمت برای اطرافیان می شود و همین موضوع، زمان و مکان را برای نوازنده محدود می کند.

این چالش در ساز نی انبان به سبب نوای بلند آن، بسیار پررنگ است تا جایی که در آپارتمان ها و محیط های کوچک عملاً تمرین نواختن نی انبان، محال می شود.

از این رو با همکاری دوست خوبم محمد بِهی فرد، یک نی‌انبان الکترونیک ایرانی طراحی کردیم که در هر زمان و مکانی، مجال تمرین نوازندگی نی انبان را به هنرجو می دهد. این ساز ضمن اینکه وسیله مناسبی برای تمرین انگشتان و شناختن ریتم ها و آواهاست، نیاز به کوک کردن ندارد.

وی در پایان درباره فرآیند طراحی و اجرای این پروژه بیان کرد: با توجه به شرایط تحریم و عدم دسترسی به محصولات خارجی، بر آن شدیم تا یک نی‌انبان الکترونیک ایرانی در بوشهر طراحی کنیم. «لیانیک»، نسخه ای بومی از سازی مشابه است که در اروپا برای هنرجویان و اهالی موسیقی، امکان تمرین را فراهم می آورد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها