کد خبر: 459609
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۱:۱۷:۴۴
| |

ابراز نگرانی وزارت خارجه انگلیس نسبت به شهرک سازی های جدید اسرائیل

دولت انگلیس نسبت به موافقت مقامات اسرائیل با ساخت واحدهای مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی وزارت خارجه انگلیس نسبت به شهرک سازی های جدید اسرائیل
کد خبر: 459609
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۱:۱۷:۴۴

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای نگرانی این کشور را نسبت به تصمیم اخیر مقامات اسرائیل مبنی بر موافقت با احداث 780 واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین از جمله مناطقی در کرانه باختری ابراز کرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس همچنین تصریح کرد، شهرک‌سازی‌ها به موجب قوانین بین‌المللی، غیرقانونی است و امکان اجرای راهکار تشکیل دو کشوری را از بین می‌برد.

وی در ادامه افزود: ما خواهان توقف شهرک‌سازی در قدس شرقی و سایر مناطق کرانه باختری در اسرع وقت هستیم.

در یازدهم ژانویه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دستوراتی را برای احداث 800 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری را صادر کرد.

نتانیاهو دستوراتی برای گسترش احداث بیش از 100 واحد مسکونی در شهرک تل مناشیه و احداث بیش از 200 واحد مسکونی در شهرک‌های نفیه نحمیاه و ریحالیم صادر کرد. او همچنین با احداث 400 واحد مسکونی دیگر در ایتمار، بیت ایل، شافی شومرون، کارنی شومرون و جفعات زئیو موافقت کرد.

پیش از این شبکه کان اعلام کرده بود، اسرائیل در تقلا برای احداث 850 واحد مسکونی است. حدود 500 واحد مسکونی در شهرک ایتمار، بیت ایل، شافی شومرون، اورانیت و جفعات زئیو ساخته می‌شود. حدود 250 واحد مسکونی نیز در شهرک نفیه نحمیاه در شرق استان سلفیت در شمال کرانه باختری ساخته خواهد شد.

اسرائیل که نگران مخالفت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با ساخت شهرک‌سازی‌ها است، می‌خواهد تا قبل از ورود وی به کاخ سفید در 20 ژانویه ساخت این واحدهای مسکونی را تصویب کند.

براساس آمار جنبش "صلح اکنون" رژیم صهیونیستی سال 2020، 12 هزار و 159 واحد مسکونی در شهرک‌ها ساخت که بیشترین آمار از سال 2012 بوده است.

جامعه جهانی شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی فلسطینی را غیرقانونی می‌داند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها