کد خبر: 459662
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۳:۳۳:۴۸
| |

چرا مخالف VAR هستید؟

تیم‌ها با وجود مشکلات مالی فراوان، ده‌ها میلیارد (و تیم‌های پولدار صدها میلیارد) هزینه می‌کنند و در نهایت در بزنگاه‌ها و بازی‌های حساس، قربانی اشباهات داوری می‌شوند. بازی دیروز پرسپولیس- فولاد یکی دیگر از نمونه‌هایی است که حضور داوری ویدئویی در لیگ برتر ما را واجب می‌کند.

چرا مخالف VAR هستید؟
کد خبر: 459662
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۳:۳۳:۴۸

اعتمادآنلاین| تیم‌ها با وجود مشکلات مالی فراوان، ده‌ها میلیارد (و تیم‌های پولدار صدها میلیارد) هزینه می‌کنند و در نهایت در بزنگاه‌ها و بازی‌های حساس، قربانی اشباهات داوری می‌شوند. بازی دیروز پرسپولیس- فولاد یکی دیگر از نمونه‌هایی است که حضور داوری ویدئویی در لیگ برتر ما را واجب می‌کند. لیگ برتر ما مسابقاتی داخلی است که فیفا اصراری برای استاندارد بودن تجهیزات VAR ندارد اما نمی‌دانیم چرا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال علاقه‌ای ندارند اشتباهات عجیب داوری ما با کمک داوران ویدئویی اصلاح شود. اگرچه داوری ویدئویی هم نمی‌تواند اشتباهات داوری را به صفر برساند اما تا حد زیادی به اجرای عدالت در فوتبال کمک می‌کند. علیرضا فغانی پیش از آنکه از ایران خارج شود تلاش فراوانی کرد داوری ویدئویی به چرخه داوری ایران اضافه شود و سمینارهای آموزشی را هم با حضور ناظر فیفا برگزار کرد اما حرکت او ابتر ماند چون اجازه ندادند داوری ایران VAR داشته باشد.

محمدحسین زاهدی‌فر داور بازی دیروز یک اشتباه بزرگ داشت که آن اشتباه بسیار تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز بود. همین اشتباه، بازی را از دست او خارج کرد و بازیکنان و اعضای کادر فنی هر دو تیم به او اعتراض کردند و هر بازیکنی به خود اجازه داد تا پایان بازی بر سر داور فریاد بزند. اگر سیستم داوری ویدئویی بود، آن اشتباه همان لحظه پاک می‌شد و وضعیت بازی با شرایط عادی و نرمال ادامه پیدا می‌کرد اما التهاب یک تصمیم اشتباه (که اصلاح نشد) تا پایان بازی ادامه پیدا کرد و مقصر این ماجرا هم سیستمی است که اجازه نمی‌دهد داوری ویدئویی، به اجرای نسبی عدالت در فوتبال ما کمک کند. سیستمی که همچون 10 سال اخیر فکر می‌کند اشتباهات داوری، جزئی از فوتبال است در حالی که دنیای فوتبال مدت‌هاست روی این جمله اشتباه، خط کشیده است.

در حقیقت با وارد نشدن VAR به این فوتبال، مسئولان فوتبال ما، دو اشتباه بزرگ مرتکب می‌شوند: اول ظلم به تیم‌هایی است که قربانی اشتباهات داوری می‌شوند و دوم بی‌اعتبار کردن داورانی که می‌توانند رشد کنند اما در طول 90 دقیقه یک لحظه مرتکب اشتباهی تأثیرگذار می‌شوند.

کاش یکی باشد که به فریاد فوتبال ما برسد. کاش رئیس آینده فوتبال ما فردی باکفایت باشد که بتواند مشکلات فراوان داوری در کشور ما را حل کند.


منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها