عابدین قاسمیان معاون بهزیستی گیلان:

ایران 53 مناسبت ملی و مذهبی شاد دارد، اما از این مناسبت ها غافل هستیم

عابدین قاسمیان معاون توانبخشی بهزیستی گیلان، با بیان اینکه قصه ها علاوه بر زبان بدن به محتوا نیاز دارند، عنوان کرد: ایران 53 مناسبت ملی و مذهبی شاد دارد، اما از این مناسبت ها غافل هستیم.

ایران 53 مناسبت ملی و مذهبی شاد دارد، اما از این مناسبت ها غافل هستیم
کد خبر: 459672
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۴:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| عابدین قاسمیان معاون بهزیستی گیلان در آیین اختتامیه نخستین مسابقه قصه گویی شب چله ویژه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد، زندگی انسان را سراسر قصه دانست و اظهار کرد: تاثیری که قصه و داستان بر انسان دارد، از هر آموزش رسمی و کلاسیک بیشتر است.

وی با اشاره به عجین شدن قصه با تاریخ و فرهنگ و ادیان و کتاب و فیلم و...، افزود: زندگی ما هرگز فاقد قصه نبوده است.

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان، با بیان اینکه قصه ها علاوه بر زبان بدن به محتوا نیاز دارند، عنوان کرد: ایران 53 مناسبت ملی و مذهبی شاد دارد، اما از این مناسبت ها غافل هستیم.

قاسمیان، پیشگیری از آسیب های اجتماعی را یکی از حوز ه های کاری بهزیستی دانست و تصریح کرد: در جریان یک کار مطالعاتی، اقدام به راه اندازی کارناوال های شادی در یک شهر شد و نتیجه آن کاهش آمار خودکشی در آن شهر بود.

وی با بیان اینکه باید از مراسم شاد برای انتقال فرهنگ و سنت استفاده کنیم، گفت: شب یلدا یکی از این مناسبت هاست که به 500 سال قبل از میلاد بازمی گردد و ایرانی ها تولد خورشید را جشن می گرفتند.

معاون بهزیستی گیلان، یلدا را یکی از سنت های خوبی ملی دانست که دو قشر کودک و سالمند را به عنوان جامعه هدف بهزیستی کنار هم قرار می دهد و اضافه کرد: اکنون 300 هزار سالمند در استان گیلان داریم که به وسیله برگزاری برنامه های فرهنگی مانند قصه گویی می توانیم زمینه ارتباط بیل نسلی را فراهم کنیم.

قاسمیان، با بیان اینکه قصه ها باید سنت، فرهنگ، معارف، تاریخ، دین، دانش و تجربه را به نسل های آینده منتقل کنند، گفت: باید تلاش کنیم محتوای قصه های ما به سمتی برود که کودکانی شاد تربیت شوند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها