کد خبر: 459719
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۸:۵۵:۰۰
| |

وعده روحانی برای آغاز واکسیناسیون علیه کرونا

رئیس جمهور تاکید کرد که دولت مصمم است ظرف هفته‌های آینده و با ورود اولین محموله واکسن خریداری شده، عملیات واکسیناسیون را در کشور مطابق جدول طراحی شده از جامعه هدف آغاز کند.

وعده روحانی برای آغاز واکسیناسیون علیه کرونا
کد خبر: 459719
|
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ ۱۸:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی عصر سه‌شنبه در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا و پس از دریافت گزارش های دستگاه‌های ذیربط نظیر بانک مرکزی، وزارتخانه های صمت و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص آخرین اقدمات صورت گرفته برای تامین ارز و منابع مورد نیاز برای ساخت، تامین و واردات واکسن کرونا، گفت: تامین واکسن کرونا جزو اولویت‌های کشور است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در کنار سایر احتیاجات دارویی و تجهیزات پزشکی، واکسن کرونا با اولویت تولید و تامین شود، اظهارداشت: اگر تحریم‌ها، مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها در تامین منابع خرید واکسن از سوی دولت تروریست ترامپ نبود، قطعا واکسیناسیون را خیلی زودتر می‌توانستیم آغاز کنیم و این نیز این جنایتی بود که آمریکایی‌ها در حق ملت ایران انجام دادند.


روحانی تصریح کرد که به رغم همه این مانع تراشی‌ها و ایجاد محدودیت‌ها، اقدامات لازم برای خرید واکسن انجام شده و اولین محموله آن که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان است ظرف هفته‌های آتی وارد کشور می‌شود و بلافاصله نیز درچارچوب سند ملی تدوین شده، واکسیناسیون آغاز می‌شود.

رئیس جمهور در همین ارتباط به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی و درمانی در خصوص تشدید نظارت‌ها ماموریت داد و گفت که باید تکلیف هر دستگاه نظارتی در خصوص اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مشخص شود و در قبال آن پاسخگو باشد.

روحانی اظهارداشت: هر یک از دستگاه‌های نظارتی نیز باید گزارش‌های خود را در خصوص نحوه اجرای پروتکل‌ها بسرعت تنظیم و ارسال کنند و با متخلفین و کسانی که این دستورالعمل‌ها را به طور دقیق اجرا نمی‌کنند، برخورد قانونی انجام گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها