ایران از پیشنهاد قطر برای مذاکره با کشورهای عربی استقبال کرد

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر از پیشنهاد وزیر خارجه قطر درباره گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.

ایران از پیشنهاد قطر برای مذاکره با کشورهای عربی استقبال کرد
کد خبر: 459751
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۰۷:۴۳:۴۷

اعتمادآنلاین| محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توییتر از پیشنهاد قطر برای گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استقبال کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «ایران از دعوت برادرم "محمد بن عبدالرحمن" (وزیر خارجه قطر)" برای گفت‌وگوهای فراگیر در منطقه‌مان استقبال می‌کند.»

وزیر خارجه ایران در ادامه این پیام توییتری نوشت: «همانطور که ما همیشه تاکید کرده‌ایم راه حل چالش‌هایمان در همکاری برای تشکیل مشترک منطقه‌ای قوی قرار دارد: صلح‌آمیز، با ثبات، موفق و عاری از هژمونی جهانی یا منطقه‌ای.»

وزیر امور خارجه قطر در مصاحبه‌ای که بامداد سه‌شنبه متن آن منتشر شده از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواسته وارد گفت‌وگو با ایران شوند.

«شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر آمادگی کشورش را برای میانجی‌گری جهت برگزاری نشستی میان اعضای 6 کشور شورای همکاری خلیج فارس و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.

او در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ که وبگاه این شبکه خبری گزیده‌ای از آن را منتشر کرده گفت: «دولت [قطر]امیدوار است که این اتفاق بیفتد و ما معتقدیم که این اتفاق باید بیفتد. سایر اعضای شورای همکاری هم چنین تمایلی دارند.»

وزیر خارجه قطر در مصاحبه با بلومبرگ برای تسهیل گفت‌وگوی میان ایران و آمریکا هم اعلام آمادگی کرده است. او گفت: «چنانچه طرف‌ها از قطر بخواهند ما مذاکرات را تسهیل خواهیم کرد. ما خواستار این دستاورد هستیم. می‌خواهیم شاهد وقوع این توافق باشیم.»

وی اضافه کرد: «هر کسی که این مذاکرات را پیش ببرد و آن مذاکرات هر چه باشند ما از آنها حمایت خواهیم کرد.»

جمهوری اسلامی ایران پیش از این تأکید کرده چنانچه آمریکا به توافق هسته‌ای برجام برگردد مذاکرات در چارچوب این توافق با واشنگتن را طبق روال سابق ادامه خواهد داد.

هفته گذشته هم «مطلق القحطانی»، نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر گفت که کشورش آماده است بین ایران و عربستان سعودی وساطت کنند.

او سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه عربی «التلفزیون العربی» گفت که دوحه مانعی نمی‌بیند درصورت درخواست ریاض یا تهران برای وساطت بین آن‌ها ورود کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها