کد خبر: 459752
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ۰۶:۰۰:۰۰
| |

«فرصت‌ها و تهدیدهای ایران در ۱۰سال آینده» در گفت‌وگوی «اعتمادآنلاین» با حمیدرضا ترقی:

زوال لیبرالیسم و سرمایه‌داری مهم‌ترین فرصت پیش روی جمهوری اسلامی است / تهدید عناصر داخلی و خارجی برای ممانعت از تحقق اهداف گام دوم انقلاب

حمیدرضا ترقی تاکید دارد که مهم‌ترین تهدید نظام جمهوری اسلامی در یک دهه پیش رو مساله تهدید عناصر داخلی و خارجی است که مانع از تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی می‌شود.

زوال لیبرالیسم و سرمایه‌داری مهم‌ترین فرصت پیش روی جمهوری اسلامی است / تهدید عناصر داخلی و خارجی برای ممانعت از تحقق اهداف گام دوم انقلاب
کد خبر: 459752
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۴ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «موانعی که بر سر راه تشکیل دولت انقلابی و جهادی در کشور وجود دارد، بزرگ‌ترین تهدید پیش روی نظام جمهوری اسلامی در یک دهه پیش روست.» این مهم‌ترین دغدغه‌ای است که حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین آن را تشریح و تاکید می‌کند که این موانع می‌تواند عاملی برای به تاخیر انداختن اهداف گام دوم انقلاب اسلامی در دولت‌سازی و جامعه‌سازی اسلامی باشد.

به عقیده او این موانع هم داخلی و هم خارجی است: موانع داخلی جریان‌های سیاسی هستند که به گام دوم ایمان و اعتقادی ندارند، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و با انقلاب اسلامی زاویه و در قبال اسلامی کردن نظام و تحقق نظام حداکثری موضع منفی دارند.

ترقی ادامه داد: این نیروهای داخلی همه تلاش خود را به کار می‌برند تا جامعه را با آرمان‌های انقلاب اسلامی و نگاه تمدنی آن بیگانه و نسبت به آن مأیوس کنند.

او درباره عوامل خارجی نیز توضیح داد: در بعد خارجی با توجه به موقعیت و جایگاه نظام جمهوری اسلامی در منطقه و نفوذ آن و نقشی که در اتحاد و وحدت جهان اسلامی و تقویت مقاومت برای گسترش اسلام سیاسی دارد، دشمنان هم به اهمیت این قضیه پی برده‌اند و تمام تلاش و کوشش خود را برای ممانعت از تحقق گام دوم به کار می‌گیرند، بنابراین توطئه‌ها و دسیسه‌های متعددی را در قالب جنگ نرم و شیوه‌های جدید علیه نظام جمهوری اسلامی دنبال خواهند کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در آخر پیدایش آثار اضمحلال نظام لیبرال دموکراسی آمریکا و از دست رفتن موقعیت و جایگاه آن را در عرصه بین‌الملل فرصت پیش روی نظام جمهوری اسلامی قلمداد کرد و گفت: هر روز از نفوذ آنها کاسته می‌شود و این برای ما فرصت است. علاوه بر این، تسریع روند نابودی رژیم اشغالگر قدس در منطقه فرصت بسیار خوبی جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

چکیده گفت‌و‌گو با حمیدرضا ترقی

-موانع داخلی بر سر راه تشکیل دولت انقلابی و جهادی در کشور، جریان‌های سیاسی هستند که به گام دوم ایمان و اعتقادی ندارند

-برخی جریان‌های سیاسی با آرمان‌های انقلاب اسلامی و با انقلاب اسلامی زاویه و در قبال اسلامی کردن نظام و تحقق نظام حداکثری موضع منفی دارند

-دشمنان خارجی تمام تلاش و کوشش خود را برای ممانعت از تحقق گام دوم به کار می‌گیرند

-دشمنان توطئه‌ها و دسیسه‌های متعددی را در قالب جنگ نرم و شیوه‌های جدید علیه نظام جمهوری اسلامی دنبال خواهند کرد

-تسریع روند نابودی رژیم اشغالگر قدس در منطقه فرصت بسیار خوبی جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی خواهد بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها