آنتونی بلینکن:

با جهان آن طور که هست تعامل می‌کنیم نه آنطور که بود

نامزد جو بایدن برای وزارت خارجه آمریکا گفت، دولت آتی در نظر دارد رویکرد این کشور در قبال کره شمالی را کلا مورد بررسی قرار داده تا راه‌های افزایش فشار برای آوردن آن به پای میز مذاکره بر سر تسلیحات هسته ای را پیدا کند.

با جهان آن طور که هست تعامل می‌کنیم نه آنطور که بود
کد خبر: 459781
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۰۸:۴۸:۳۴

اعتمادآنلاین| آنتونی بلینکن، نامزد پیشنهادی جو بایدن برای وزارت خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی سنا گفت: این مشکلی است که دولتی را پس از دولت دیگر آزرده است و این مشکلی است که بهتر نشده، بلکه در حقیقت بدتر هم شده است.

همزمان با تلاش برای حل مساله هسته‌ای کره شمالی، بلینکن افزود: ما قصد داریم اطمینان حاصل کنیم که در هر آنچه انجام می‌دهیم، نگاهی به طرف انسانی این معادله داشته باشیم، نه فقط طرف امنیتی این معادله.

نامزد پست وزارت خارجه آمریکا همچنین در جلسه استماع سنا درباره رئیس جمهوری روسیه گفت: چقدر ولادیمیر پوتین از یک مرد به نام الکسی ناوالنی ترسیده است.

ناوالنی که از چهره‌های اپوزیسیون سرشناس روسیه است، یکشنبه به روسیه بازگشت و فورا بازداشت شد. او که گفته می‌شود با عامل اعصاب نوویچوک مسموم شده بود، ظرف پنج ماه گذشته در آلمان درمان می‌شد.

بازداشت او یک چالش سیاست خارجی زودهنگام برای دولت بایدن است.

بلینکن در کمیته سنا گفت، ناوالنی به عنوان "صدای میلیون‌ها روس خدمت می‌کرد و صدای آنها باید در روسیه شنیده شود." نامزد وزارت خارجه آمریکا گفت: تلاش‌ها برای ساکت کردن صدای ناوالنی امری است که ما قویا محکوم می‌کنیم. بازداشت ناوالنی و دیگر موارد تنش‌زا در رابطه با روسیه در صدر دستورکار دولت آتی قرار خواهد داشت.

آنتونی بلینکن همچنین سناتور میت رامنی را که عضو این کمیته است، بابت "پیش آگاهی" در مقابل روسیه ستود. رامنی بابت اشاره به روسیه به عنوان "دشمن ژئوپولتیک شماره یک" آمریکا در جریان مناظره ریاست جمهوری سال 2021 با حضور باراک اوباما مورد تمسخر قرار گرفته بود.

نامزد رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین متعهد شد برای احیای دیپلماسی آسیب‌دیده آمریکا و تشکیل جبهه‌ای متحد برای مقابله با چالش‌های روسیه، چین و ایران کار کند. او به همکاری با متحدان آمریکا همراه با تواضع متعهد شد.

او تاکید کرد: ما با جهان آن طور که هست تعامل می‌کنیم، نه آنطور که بود. دنیایی از ناسیونالیسم در حال ظهور، عقب‌نشینی از دموکراسی، رشد روزافزون رقابت با چین، روسیه و دیگر کشورهای اقتدارگرا، تهدیدهای گسترده علیه یک سیستم بین‌المللی پایدار و باز و یک انقلاب تکنولوژیکی که در حال تغییر شکل دادن به همه جنبه‌های زندگی ماست، به ویژه در فضای مجازی.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها