کد خبر: 459844
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۰:۵۵:۲۱
| |

وزارت فرهنگ از نمایشگاه مجازی کتاب برای مناطق محروم خرید می‌کند

دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه‎ای اعلام کرد بر اساس اهداف هیئت انتخاب و خرید کتاب مبنی بر حمایت از مصرف‌کنندگان نشر از طریق تأمین منابع کتابخانه‌ای، اقدام به خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران خواهد کرد.

وزارت فرهنگ از نمایشگاه مجازی کتاب برای مناطق محروم خرید می‌کند
کد خبر: 459844
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۰:۵۵:۲۱

اعتمادآنلاین| در متن این اطلاعیه آمده است: بر اساس اهداف هیئت انتخاب و خرید کتاب مبنی بر حمایت از مصرف‌کنندگان نشر از طریق تأمین منابع کتابخانه‌ای، اقدام به خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران خواهد کرد.

گستره این خرید، صرفا محدود به کتاب‌های تألیفی (غیرترجمه) و شامل عناوین منتشرشده در سال‌های 1398 و 1399 با موضوعات مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، و اجتماعی در حوزه‌های بزرگسال و کودک است.

اولویت خرید، به لحاظ کیفی و قالبی، معطوف به عناوینی است که بایسته‌های پژوهشی (در کتاب‌های تحقیقی) و خلاقیت‌های زیبایی‌شناسانه (در کتاب‌های هنری و ادبی) را رعایت کرده باشند و با معیارهای قاعده‌مند نشر همخوان باشند.

همچنین خرید از کتاب‌های با موضوعات زیر، در صورت داشتن کیفیت تألیفی و پژوهشی مناسب، مورد توجه ویژه خواهد بود:

1- حفظ عزت و اقتدار ملی

2- توجه به نهاد خانواده

3- گسترش مسئولیت‌پذیری اجتماعی و فردی در جامعه

4- عدالت و مبارزه با فساد

5- افزایش امید و نشاط اجتماعی

6- پاسداشت زبان فارسی و زبان‌های بومی رایج در ایران

این دفتر در پایان اطلاعیه تأکید کرد، اولویت خرید نمایشگاهی امسال، از ناشران خصوصی و نیز ناشران استانی در صورت کیفیت مناسب کتاب خواهد بود و کتاب‌های خریداری‌شده در اختیار کتابخانه‌های مناطق محروم کشور قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، پس از لغو نمایشگاه کتاب تهران در فروردین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود و با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانفکورت که مجازی برگزار شد، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی گرفت و محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ریاست ایوب دهقانکار را مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب معرفی کرد.

در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران،هزار و 732 ناشر داخلی ثبت‌نام کردند و بالغ بر 100 هزار عنوان کتاب آماده عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران قرار دارد.

180 ناشر خارجی با 20 هزار عنوان کتاب، 142 نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند و 145 نشست رونمایی کتاب، 20 نشست بین‌المللی و 25 نشست داخلی با حضور 180 سخنران داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

بیش از 80 هزار دانشجو و طلبه و 30 هزار هیئت علمی و اهالی قلم از تسهیلات نمایشگاه کتاب برخوردار خواهند شد و هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.

نمایشگاه مجازی کتاب تهران، یکم تا ششم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها