«اعتمادآنلاین» از حواشی اولین گرنداسلم سال ۲۰۲۰ گزارش می‌دهد:

هرج‌ومرج در استرالیا؛ تمرین تنیس‌بازان در هتل

مقامات بهداشت ملبورن روز سه‌شنبه اعلام کردند نتیجه تست کرونای 2 بازیکن دیگر حاضر در مسابقات تنیس اوپن استرالیا پس از ورود به ملبورن مثبت شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که روز یکشنبه تست کرونای یکی از تنیسورها مثبت شده بود.

هرج‌ومرج در استرالیا؛ تمرین تنیس‌بازان در هتل
کد خبر: 459868
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مقامات بهداشت ملبورن روز سه‌شنبه اعلام کردند نتیجه تست کرونای 2 بازیکن دیگر حاضر در مسابقات تنیس اوپن استرالیا پس از ورود به ملبورن مثبت شده است. این اتفاق در حالی رخ داده که روز یکشنبه تست کرونای یکی از تنیسورها مثبت شده بود.

ماجرای قرنطینه ورزشکاران در هتل از جایی شروع شد که تست کرونای برخی افراد حاضر در هواپیمای ورزشکاران مثبت شد. برت ساتون، مدیر بهداشت ایالت ویکتوریا، در بیانیه‌ای ‌درباره این اتفاق گفت: «تست کرونای یک بازیکن و 2 فرد غیرورزشکار مثت شده است که هر سه این افراد در هتل قرنطینه هستند.»

1

حدود 1200 نفر به خاطر حضور در این مسابقات که از 8 فوریه آغاز می‌شود به ملبورن استرالیا رفته‌اند و در پی مثبت شدن تست کرونای آنها، دولت محلی ایالت ویکتوریا تصمیم گرفت ورزشکاران را قرنطینه کند، قرنطینه‌ای که حواشی زیادی به همراه داشته است.

یولیا پوتینتسوا، تنیسور قزاقستانی، یکی از ورزشکاران حاضر در این رقابت‌هاست که به قرنطینه خود در هتل اعتراض کرده است. او عکسی از خودش منتشر کرده است که تابلویی در دست دارد و روی آن نوشته: «ما به هوای تازه نیاز داریم». پوتینتسوا این عکس را با هشتگ «دست‌کم 10 دقیقه در روز» و «هوای تازه مهم است» منتشر کرده است.

1

این در حالی است که فیلمی از ورزشکاران حاضر در مسابقات تنیس استرالیا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که آنها را در حال تمرین در اتاق هتل‌ها نشان می‌دهد. این هم موضوعی است که حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده است.

آرتم سیتاک، تنیسور نیوزیلندی، درباره شرایط خود گفته: «برنامه تمرینی پرفشاری برای خودم در نظر گرفته بودم و می‌خواستم سه ساعت در روز تمرین کنم اما شرایط آن‌گونه که می‌خواستم پیش نرفت.»

اعتراض ورزشکاران حاضر در مسابقات اوپن استرالیا واکنش کریگ تایلی مدیر اجرایی این رقابت‌ها را برانگیخت. او درباره وضعیت پیش‌آمده گفته است: «اتفاقی که رخ داد آن چیزی نبود که انتظارش را داشتیم. همه چیز به خوبی پیش می‌رفت اما مثبت شدن تست برخی افراد باعث شد تصمیم به قرنطینه بازیکنان بگیریم. می‌توانستیم آخر هفته خوبی را پشت سر بگذاریم اما اوضاع آن‌گونه که می‌خواستیم پیش نرفت.»

این روزها دنیا درگیر ویروس کروناست و استرالیا هم چنین شرایط تلخی پیدا کرده. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها می‌توانستند پنج ساعت در روز از اتاق‌های خود خارج شوند و در زمین تنیس تمرین کنند، اما به خاطر مثبت شدن نتیجه تست برخی از افراد، برگزارکننده‌های این مسابقات تصمیم گرفتند این برنامه را لغو کنند.

هرچند طبق اعلام مقام‌های محلی، تست کرونای سه بازیکن مثبت شده است، اما کریگ تایلی این موضوع را تکذیب کرده و گفته: «تست کرونای هیچ بازیکنی تاکنون مثبت نشده است و تست کرونای نزدیکان آنها مثبت شده است.»

هرجند بازیکنان می‌کوشند تا خود را از این شرایط خلاص کنند، اما ساکنان شهر ملبورن نگران شیوع گسترده این ویروس در شهر هستند و همین نگرانی باعث شده تا دولت محلی، نگاهی سخت‌گیرانه نسبت به ورزشکاران داشته باشد.

در این میان برخی از بازیکنان برجسته تنیس جهان هم سعی دارند مقامات ملبورن را متقاعد کنند تا قوانین سخت‌گیرانه را کاهش دهند و شرایط را برای ورزشکاران بهبود بخشند. اگرچه درخواست جوکوویچ با اعتراض‌های زیادی همراه بود و این رفتار او را نمایشی خواندند؛ جوکوویچ سال گذشته میلادی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به کووید-19 مبتلا شده بود.

1

ویکتوریا آزارنکا، قهرمان 2 دوره اوپن استرالیا، دیگر ورزشکاری بود که به این ماجرا واکنش نشان داد و از بازیکنان و مدیران برگزارکننده رقابت‌ها خواست تا همکاری و تفاهم بیشتری با هم داشته باشند.

اما روبرتو باوتیستا آگوت اسپانیایی یکی دیگر از ورزشکاران معترض به مقامات برگزارکننده این رقابت‌هاست و حضورش در قرنطینه را به زندان تشبیه کرده است.

او در این باره گفته: «این افراد هیچ تصوری از تنیس و زمین تمرین ندارند. این یک فاجعه کامل است. کنترل این اتفاقات در دست مسئولان اوپن استرالیا نیست و این دولت محلی است که کنترل اوضاع را در اختیار دارد.»

هرچند او خیلی زود بابت حرف‌هایی که زده بود عذرخواهی کرد و تلاش افراد برای مبارزه با کرونا را ستود.

1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها