دوبله انیمیشن «روح» حاشیه ساز شد

نحوه دوبله انیمیشن جدید «روح» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی در برخی کشورهای اروپایی با واکنش‌های منفی رو به رو شده است.

دوبله انیمیشن «روح» حاشیه ساز شد
کد خبر: 459940
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۶:۰۴:۲۷

اعتمادآنلاین| استفاده از بازیگران غیر سیاه پوست برای صداپیشگی نقش اصلی انیمیشن «روح» محصول جدید کمپانی دیزنی در چند کشور از جمله دانمارک و پرتغال با واکنش های منفی بسیاری رو به رو شده است و بسیاری این اقدام را مصداق نژادپرستی نظام مند دانسته اند.

انیمیشن «روح» که از تاریخ 25 دسامبر 2020 از طریق سامانه نمایش آنلاین دیزنی پلاس عرضه شد، اولین محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی است که نقش محوری و اصلی آن یک شخصیت آفریقایی- آمریکایی است که مورد تمجید منتقدان نیز قرار گرفته است.

داستان این انیمیشن درباره شخصیتی به نام «جو گاردنر» یک معلم موسیقی در نیویورک است که پس از بروز یک حادثه روح از بدنش جدا می‌شود و وارد یک دنیای عجیب و فانتزی می‌شود، جایی که روح‌ نوزادان پیش از آمدن به این جهان رشد می کنند.

«جیمی فاکس» بازیگر آمریکایی صداپیشگی نسخه اصلی شخصیت «جو گاردنر» را بر عهده دارد و در نسخه فرانسوی نیز «عمر سی» صداپیشه این شخصیت است اما استفاده از صداپیشگان سفیدپوست برای نقش اصلی این انیمیشن در برخی کشورهای اروپایی چون دانمارک و پرتغال با واکنش های تندی رو به رو شده و در کشور پرتغال درخواستی با 17 هزار و 500 امضا جمع آوری شده تا این فیلم مجددا با صداپیشگی بازیگران سیاه پوست دوبله شود تا به هدف اصلی فیلم که اولین انیمیشن بلند با شخصیت اصلی سیاه پوست و صداپیشگی سیاه پوست است، لطمه وارد نشود.

«روح» به کارگردانی «پیتر داکتر» که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شده، یکی از بخت‌های اصلی شاخه بهترین انیمیشن اسکار 2021 است و تاکنون نزدیک به 60 میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها