کد خبر: 459942
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۶:۱۹:۳۵
| |

سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل پایه یک دادگستری:

نمایندگان مجلس مصونیت در مقابل اهانت و تخلف ندارند / اهانت نمایندگان قابل پیگیری در محاکم قضایی است

علیزاده طباطبایی تاکید می‌کند: هر اتهامی متوجه نمایندگان با وجود فعالیت در پارلمان باشد، می‌توان از آنها شکایت کرد و دادگاه هم موظف به پیگیری این شکایت است.

نمایندگان مجلس مصونیت در مقابل اهانت و تخلف ندارند / اهانت نمایندگان قابل پیگیری در محاکم قضایی است
کد خبر: 459942
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۱ ۱۶:۱۹:۳۵

اعتمادآنلاین| سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل پایه یک دادگستری درباره نحوه صحبت‌ کردن برخی از نمایندگان مجلس یازدهم، اهانت‌ها و اتهام‌زنی که برخی از آنها به مقامات کشور دارند و امکان پیگیری آنها در محاکم قضایی می‌گوید: اهانت‌ها، اتهام‌زنی و تخلفات نمایندگان مجلس قابل پیگیری در دادگاه است.

او درباره ممنوعیت پیگیری قضایی به دلیل مصونیت پارلمانی که برخی از آن صحبت می‌کنند، توضیح می‌دهد: ما در قوانین چیزی به عنوان مصونیت پارلمانی نداریم. آنچه که در قانون پیش‌بینی شده این است که نمایندگان حق اظهارنظر درباره همه مسائل کشور را دارند و برای این اظهارنظر مورد بازخواست قرار نمی‌گیرند.

علیزاده طباطبایی در ادامه تاکید می‌کند: هر اتهامی متوجه نمایندگان با وجود فعالیت در پارلمان باشد، می‌توان از آنها شکایت کرد و دادگاه هم موظف به پیگیری این شکایت است.

این وکیل پایه یک دادگستری درباره دلیل طرح دعوا نکردن در مقابل اهانت برخی از نمایندگان بیان می‌کند: متاسفانه آقایان در مقابل اقدامات خلاف قانون و اهانت‌های نمایندگان کوتاهی می‌کنند و در دادگستری طرح دعوا نمی‌کنند. مقداری هم متاسفانه دادگستری در رسیدگی‌ها کندی می‌کند، وگرنه هیچ نوع مصونیتی برای نمایندگان مجلس وجود ندارد.

منبع: داتیکان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها