کد خبر: 460078
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ۱۲:۱۶:۰۰
| |

محمد جواد ظریف به باکو سفر می کند

طبق گزارش خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران 5 بهمن در باکو با مقام‌های این کشور درباره قره‌باغ کوهستانی و دیگر موضوعات مورد علاقه دو کشور رایزنی می‌کند.

محمد جواد ظریف به باکو سفر می کند
کد خبر: 460078
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ۱۲:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| برخی منابع دیپلماتیک در مصاحبه با یک رسانه جمهوری آذربایجان از سفر پنجم بهمن ماه محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به باکو خبر دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری ترند، منابع دیپلماتیک خبر دادند که 24 ژانویه (5 بهمن) مقام‌های جمهوری آذربایجان در باکو میزبان سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.

طبق این گزارش، محمد جواد ظریف در این سفر با جیحون بایراموف وزیر خارجه و شاهین مصطفی اُف قائم مقام نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری ترند همچنین خبر داد: «موضوع اصلی این سفر (سفر آقای ظریف به باکو)، موضوع قره‌باغ خواهد بود و آنها (مقام‌های دو کشور) درباره همکاری جدید در منطقه بعد از آزادسازی قره‌باغ تبادل نظر خواهند کرد».

به روایت این رسانه، ظریف در سفر به باکو درباره مشارکت شرکت‌های ایرانی در فرایند بازسازی منطقه قره‌باغ کوهستانی هم رایزنی می‌کند.

به گفته منابع دیپلماتیک جمهوری آذربایجان، رایزنی با مقام‌های این کشور درباره همکاری سه جانبه باکو، تهران و مسکو بخش دیگری از محور این سفر ظریف خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه (دیروز) طی یک مصاحبه از سفر هفته آینده‌ خود به روسیه و منطقه قفقاز خبر داده بود.

ظریف در گفت‌وگو با آخرین خبر گفت: ان‌شاءالله اگر هفته آینده برنامه‌ها درست پیش بیاید و تست کرونا ما نیز خوب بربیاید، قصد دارم به قفقاز و روسیه سفر داشته باشم. قصدم این است به کشورهایی که می‌توانند برای کمک به بحران قره باغ و وضعیت صلح و ثبات در منطقه همکاری کنند، سفر کنم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها