رایزنی مسکو و تهران درباره رویکرد دولت بایدن در خاورمیانه

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور روز پنجشنبه در نشستی در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی با محوریت مسائل خاورمیانه و رویکرد احتمالی دولت بایدن در قبال مسائل این منطقه رایزنی کردند.

رایزنی مسکو و تهران درباره رویکرد دولت بایدن در خاورمیانه
کد خبر: 460082
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ۱۲:۳۵:۳۱

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه روسیه در گزارشی در مورد دیدار جلالی و ورشینین خاطرنشان کرد:دو طرف در مورد برخی مسائل مهم همکاریها بین ایران و روسیه در سازمان ملل و در سایر مجامع بین المللی و منطقه ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

تاکید بر تداوم رایزنی‌ها و همکاری‌های بین دو کشور در زمینه مسائل منطقه ای مورد بحث در شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله سوریه، یمن، لبنان، لیبی، حقوق بشر از محورهای دیگر این نشست بود.

سفیر ایران و معاون وزیر خارجه روسیه همچنین نسبت به استمرار تماس ها و دیدار های خود در این خصوص ابراز تمایل کردند.

در گزارش وزارت خارجه روسیه نوشته شده است، مسکو و تهران برای حل و فصل مسائل خاورمیانه رویکردهای مشترک یا نزدیک دارند و همکاری دو کشور از جمله باعث تثبیت اوضاع سوریه و قلع و قمع گروه تروریستی داعش در این کشور و عراق شد.

همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در باره دیدار جلالی و ورشینین اعلام کرد: در این ملاقات طرفین در مورد روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله سوریه (کمیته قانون اساسی سوریه، فرمت استانه، آوارگان و پناهندگان سوری) یمن، لبنان، حقوق بشر و رویکرد احتمالی آمریکا در دوره ریاست جمهوری جو بایدن در قبال خاورمیانه گفت و گو و تبادل نظر کردند.

جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا دیروز سوگند یاد کرد . وی اعلام کرده که سیاست های جدیدی در قبال سایر کشورها در پیش خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها