کد خبر: 460101
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ۱۳:۳۰:۱۳
| |

مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش 106 هزار میلیارد تومانی درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 از مصوبه این کمیسیون برای افزایش ارزهای ترجیحی (4200 تومانی) کالاهای اساسی به درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها برای هزینه در بخش‌ دارو و مسائل معیشتی مردم خبر داد.

مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش 106 هزار میلیارد تومانی درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها
کد خبر: 460101
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ۱۳:۳۰:۱۳

اعتمادآنلاین| احمد راستینه، نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه 1400 گفت: دولت در لایحه بودجه سال 1400 درآمدهای حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی در داخل کشور را 66 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده بود که کمیسیون تلفیق معتقد است درآمدهای این بخش بیشتر از این مقدار است.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون در این باره درآمدهای حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی در داخل کشور برای سال آینده 77 هزار میلیارد تومان پیش بینی شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 اظهار داشت: علاوه بر این اعضای کمیسیون مصوب کردند که ارزهای ترجیحی (ارزهای 4200 تومانی برای تأمین کالاهای اساسی) به درآمدهای مربوط به هدفمندی یارانه‌ها اضافه شود.

راستینه خاطرنشان کرد: با این مصوبه 106 هزار میلیارد تومان به منابع هدفمندی یارانه‌ها اضافه خواهد شد که برای مسائل معیشتی مردم، تأمین دارو و مسائلی از این دست هزینه خواهد شد که در بخش مصارف مربوط به تبصره 14 محل مصرف آن به طور دقیق مشخص می‌شود.

کمیسیون در مصوبات روزهای قبل خود ارز 4200 تومانی را حذف کرده بود و بنا بود که این ارزها به جای این که برای واردات کالا در اختیار عده‌ای خاص قرار گیرد، در قالب یارانه به صورت مستقیم به دست مصرف کنندگان اصلی برسد.

مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها