در اولین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران چه خبر بود؟

سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از صبح امروز(پنجشنبه 2 بهمن) با اکران فیلم‌های کوتاه راه یافته به دوبخش ملی و بین‌الملل در پردیس سینمایی ایران‌مال میزبان علاقه مندان است.

در اولین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران چه خبر بود؟
کد خبر: 460145
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ۱۵:۵۷:۵۱

اعتمادآنلاین| امروز پنجشنبه دوم بهمن‌ماه و در دومین روز اکران فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به جشنواره سی‌وهفتم، 9 سالن پردیس سینمایی ایران‌مال میزبان علاقمندان سینمای کوتاه است.


براساس جدول اکران فیلم‌ها، در روز نخست سالن شماره یک از سئانس 10 صبح میزبان اکران فیلم‌های داستانی بخش ملی بود. چهارسئانس اکران در این سالن تا ساعت 18:30 ادامه خواهد داشت. فیلم‌های این بخش همزمان در همین ساعات در سالن شماره 7 نیز روی پرده می‌رود.

سالن شماره دو نیز از ساعت 10:30 تا ساعت 19 در چهار سئانس میزبان اکران فیلم‌های داستانی بخش ملی است. فیلم‌های به‌نمایش درآمده در این سالن، همزمان در سالن شماره 8 نیز اکران می‌شود.


سالن شماره 3 از ساعت 10 صبح تا 18:30 در چهار سئانس به اکران فیلم‌های بخش بین‌الملل اختصاص دارد.

در سالن شماره 4 در سئانس ساعت 11صبح 9 انیمیشن کوتاه از بخش ملی روی پرده رفته است و پس از آن از ساعت 13:45 در دو سئانس میزبان اکران فیلم‌های کوتاه داستانی بخش ملی خواهد بود. سئانس پایانی سالن شماره چهار در ساعت 17:45 هم به اکران 8 فیلم کوتاه تجربی از بخش ملی اختصاص یافته است.

اولین سئانس اکران سالن شماره پنج در ساعت 10:15 صبح امروز به اکران فیلم‌های تجربی ویژه خبرنگاران اختصاص داشت و از ساعت 12:15 تا 18:45 در سه سئانس فیلم‌های کوتاه مستند بخش ملی در این سالن روی پرده می‌رود. همه فیلم‌های سالن شماره پنج،‌ همزمان در سالن شماره 9 نیز اکران می‌شود.

نمایش فیلم‌ها در سالن شماره 6 پردیس سینمایی ایران مال به خبرنگاران اختصاص دارد. در سئانس اول این سالن در ساعت 10 صبح امروز چهار فیلم «کامیون آبی» ساخته هادی آفریده،‌ «گاندو» ساخته تیمور قادری، «وایه» ساخته فروزان جاویدی و «صبح فرشته» ساخته اسحاق روشن‌رو از آثار مستند بخش ملی روی پرده رفت.

در دومین سئانس از ساعت 13 شش فیلم داستانی «مینی‌بوس» ساخته ابوذر حیدری، «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی، «یخ آن تابستان» ساخته مهرداد عبدالهی، «پیرمرد و دریا» ساخته علی لاجوردی، «گودال‌های عمیق» ساخته مسعود معرفی و «خوناب» ساخته مجتبی قاسمی از بخش ملی روی پرده می‌رود.

در سومین سئانس سالن شماره 6 ویژه خبرنگاران، از ساعت 15 شش فیلم کوتاه داستانی «گوشه پوسیده مرگ» ساخته امیر کرمی، «به من دست نزن» ساخته آوازه شاه‌نواز، «کانگورو» ساخته ابوالفضل فرهادی، «ناطق» ساخته مهرشاد رنجبر، «داغی» ساخته فاطمه محمدی و «طولانی‌تر از همیشه» ساخته فرزین سعید از آثار بخش ملی اکران می‌شود.

در چهارمین سئانس سالن شماره 6 هم شش فیلم کوتاه داستانی «دشنه»‌ به کارگردانی سامان تفرشی،‌ «ترس خود را جابجا می‌کند» ساخته ایمان صالحی، «بی‌چاره» ساخته امیراحمد قزوینی،‌ «حفره» ساخته امیر روئینی، «انکاس» ساخته محمود شاکری و «آدمیزاد» ساخته آرش مشورت از آثار بخش ملی روی پرده می‌رود.


همچنین در دومین روز از برگزاری فیزیکی جشنواره فیلم کوتاه تهران سامانه‌های نمایش آنلاین فیلم ها شامل میزبان فیلم‌های کوتاه بخش مسابقه ملی و بخش مسابقه بین‌الملل هستند.


این فیلم‌ها در بخش مسابقه ملی عبارتند از:
«فشن» ساخته فردین انصاری
«کوک» ساخته صادق داوری
«من آمریکایی هستم» ساخته امید میرزایی
«پارک دوبل» ساخته دریا آذری
«تشک مواج» ساخته امین خنکال
«یالمان» ساخته عیسی بابایی
«گاچو» ساخته علی اولیا
«وایو» ساخته پناه برخدا رضایی
«لنه بندرعباس 1927» ساخته بهروز عباسی دشتی
«خرچنگ» ساخته شیوا صادق اسدی
«راز پیجامه بابا» ساخته حسین جمشیدی و علی تقوایی
«آداپت» ساخته کمال کچوییان
«محرمانه» ساخته علیرضا شمالی
«اگر این فیلم را می بینید هنوز زنده اید!» ساخته امید کریم مقدم
«روح» ساخته سامان خیراندیش

در بخش مسابقه بین‌الملل نیز فیلم های زیر در روز دوم جشنواره نمایش داده می شوند:

«نینا» ساخته هریتسو سیمونوف از بلغارستان
«بازگشت» ساخته چارلی کوکا از فرانسه
«آخرین شکارچیان سر» ساخته روبرتو نیدو و آندره آ لارکنی از ایتالیا
«شیفت شب» ساخته آلبین ویلدن از اتریش
«صیاد مروارید» ساخته مارگارت دنیلسن از دانمارک
«پارس سگ ها ساخته سرجیو سرانو از اسپانیا
«خانه کودکی ام، مرا اسیر می‌کند» ساخته ژاندره هیردن از آفریقای جنوبی
«تعان» ساخته دنیل هولید از لهستان
«سفر کاری» ساخته لی وون کیو از آفریقای جنوبی
«شام آخر» ساخته پیوتر دومالا از لهستان
«فاصله ها» ساخته سوزان بحار از اسپانیا
«مترو» ساخته ولنتین تیوتروف از روسیه
«آتش سرخ» ساخته موناعبدالله شاهی از ایران


سامانه‌های برخط هاشور(خانه جشنواره)، ودیو و تیوال میزبانان آنلاین و پردیس سینمایی ایران مال میزبان حضوری مهمانان جشنواره در ایام برگزاری آن است.

جشنواره سی و هفتم بدون برگزاری افتتاحیه به شکل معمول و مرسوم، افتتاح شد این در حالی بود که در روز نخست مدیر کل ارشاد استان تهران، علی انصاری مدیریت مجموعه ایران مال، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، جعفر صانعی مقدم و... به بازدید از روند برگزاری این رویداد پرداختند.

در این بازدید رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی بر نقش تعیین کننده فیلم کوتاه تاکید و بیان کرد: «یکی از پیشخوان های اصلی کالاهای مصرفی فرهنگی فضای مجازی است. فیلم کوتاه می تواند از این ظرفیت بی کران بیشترین استفاده را ببرد، این جشنواره کمک می کند با استفاده از روش های نوین یعنی اکران آنلاین و مجازی شرایطی را فراهم کند که این هنر به عبارتی عمومی شود و دسترسی همگانی را فراهم آورد.»

احد جاودانی مدیر کل ارشاد استان تهران نیز برگزاری جشنواره را امری امیدبخش خواند و بیان کرد: «از اسفند سال 98 تاکنون همه برنامه ها لغو شده است و با اینکه تلاش شد در فضای مجازی رخدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی پوشش داده شود، اما فرهنگ این موضوع در دنیا جا نیافتاده است این فضا در حال ایجاد دلمردگی در مخاطبان سینما، فرهنگ و هنر بود و برگزاری حضوری این جشنواره و بازگشایی سینماها امید و شادی را در چهره جوانان سینمایی ایجاد کرده است.»

جعفر صانعی مقدم عضو شورای سیاستگذاری جشنواره سی و هفتم هم ضمن بیان این مطلب که نوع نگاه موجود در عرصه فیلم کوتاه متفاوت است، بیان کرد: «ما در خیلی از سازمان‌ها پیر شدن آن سازمان را می‌بینیم و در آن ها هیچ جوان‌گرایی رخ نمی‌دهد اما به نظرم این نوع نگاه و این نوع فکر که در عرصه فیلم کوتاه حاکم است، می‌تواند الگویی برای سازمان‌های دیگر باشد.»

همچنین آرش رصافی مدیر کمیته تولید و پشتیبانی جشنواره نیز بر قرار گرفتن بنیان فعالیت های انجمن سینمای جوانان ایران بر توجه به استان ها تاکید کرد.

نمایش فیلم‌های کوتاه با حضور صاحبان آثار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساعت 10 صبح از سر گرفته شد و در روز نخست فیلم‌ها در بخش ملی و بین‌الملل به نمایش درآمدند. اکران‌ آنلاین فیلم‌های کوتاه بخش دیگری از جشنواره را تشکیل می‌دهد که این امر در سامانه هاشور، ودیو و تیوال پیگیری شد.

نشست‌های تخصصی این رویداد به همت ایسفا از طریق سامانه هاشور برگزار شد که در این نشست‌ها کارشناسان به بیان نقطه نظرات خود درباره آثار پرداختند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها