سرمربی مهرام:

حضور بازیکنان خارجی کیفیت تیم ملی بسکتبال را بالا می‌برد

مربی تیم ملی بسکتبال زنان گفت: با حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های باشگاهی سطح بازیکنان ایرانی نیز بالا می‌رود و این رویه برای تیم ملی هم خوب است.

حضور بازیکنان خارجی کیفیت تیم ملی بسکتبال را بالا می‌برد
کد خبر: 460193
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۳ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نیکا بیک‌لیگ‌لی، مربی تیم ملی بسکتبال زنان اظهار داشت: تاکنون مشکلی در مسابقات نداشتیم و لیگ سلامت و همراه با خودمراقبتی بوده است. از اول لیگ همه تیم‌ها خود را موظف کردند تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هر تیمی که بازیکنانش کرونا داشت، اعلام کرد و فکر نمی‌کنم مشکلی در مورد کرونا داشته باشیم. مطمئنا در این چند هفته پایانی هم مسابقات به سلامت انجام می‌شود زیرا خانواده‌ها بسیار نگران هستند.

وی افزود: در این فصل از لیگ برتر در گروه سختی بازی می‌کنیم. سال‌های گذشته می‌توانستیم در برخی از هفته‌ها با خیال راحت بازی کنیم و همه بازی‌ها مهم نبود اما در این 2 ماه که لیگ شروع شده یک هفته راحت هم نداشتیم. فشار تمرینی خیلی زیاد بوده و زودتر از تیم‌های دیگر شروع به تمرین کردیم و توانستیم با این وجود بهترین نتیجه را بگیریم.

سرمربی مهرام یادآور شد: تاثیر حضور مربی یونانی و بازیکنان خارجی در تیم مهرام در مدت کوتاه مشخص نمی‌شود. این تغییرات به وجود آمده به مرور زمان و در دراز مدت قابل مشاهده است و متوجه این دانش می‌شوید. باید از این تغییرات دانشی استفاده کنیم. من هم از دانش این مربی یونانی بهره می‌برم و هر روز تعداد ساعت‌های تمرینی زیاد است و در کنارش آنالیز و اسکات می‌کنیم که در این قسمت زیاد سرمایه گذاری نشده است و از این پس شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که سرمربی گروه بهمن عنوان کرده است که با حضور بازیکنان خارجی، دختران ایرانی نیمکت نشین می‌شوند و این زیاد خوب نیست، گفت: این دیدگاه خودشان هست و اگر این گونه فکر کنیم حتی با حضور یک بازیکن جدید ایرانی باز هم بازیکنان دیگر نیمکت‌نشین خواهند شد. در واقع هر مهره و ستاره‌ای بیاورید باز هم بازیکنان به روی نیمکت می‌نشینند. در همه کشورها بازیکنان خارجی زیادی در لیگ‌ها جذب می شوند حتی در ترکیه در یک تیم چهار بازیکن خارجی وجود دارد. اگر این رویه اشتباه بود به طور حتم باقی کشورها بازیکن خارجی جذب نمی‌کردند و حتی حامد حدادی نیز در NBA بازی نمی‌کرد.

بیک‌لیگ‌لی عنوان کرد: با حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های باشگاهی سطح بازیکنان ایرانی نیز بالا می‌رود و این رویه برای بازی‌های ملی هم خوب است. 2 سال پیش تیم بسکتبال سه به سه با آمریکا روبرو شد و شکل عجیبی داشت و اینکه الان برابر چند بازیکن آمریکایی بازی می‌کنیم، ذهن بازی دختران ایرانی برای مقابله با بازیکنان خارجی آماده می‌شود و سطح نسبی آنان را بالا می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: بازیکنان وقتی با خارجی‌ها تمرین کنند، تمرین آنان کیفیت بالایی خواهد داشت و در کنار آن لیگ متفاوت و با کیفیتی داریم و امسال باید قدردان باشیم. خوشحالم که حضور بازکینان خارجی در لیگ برتر این فصل رخ داده و لیگ خوبی را تجربه می‌کنیم و بازیکنان نیز دوست داشتند تا چنین تجربه‌ای داشته باشند. امیدوارم این روند ادامه یابد و هر چقدر لیگ قوی‌تری داشته باشیم، تیم ملی قوی‌تری خواهیم داشت.

سرمربی مهرام در خصوص شکست‌های مکرر تیم شهر گرگان گفت: 8 یا 9 سال هدایت این تیم را برعهده داشتم و در این مدت خیلی کم بازیکنان غیربومی به تیم تزریق می‌کردم. حتی در فصل گذشته 4 ملی‌پوش به تیم اضافه شد. این بازیکنان سطح اعتماد به نفس تیم را بالا بردند. مشکل تیم گرگان و شکست‌های آن نداشتن اعتماد به نفس است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها